eivinds2 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 hei! Sitter her å prøver å få til en dualboot på laptopen min!(toshibap200 1a2) Den kommer orginalt med vista. Da jeg prøvde å installere xp fikk jeg beskjed om at den ikke fant noen disker! Etter litt roting rundt i forumer her og der, fant jeg ut at jeg måtte flette inn sata drivere i windows installasjonen. Jeg lastet ned nlite osvosv, og tilslutt var driverne flettet inn(puh!). Men da jeg prøvde å installere fikk jeg opp tre feilmeldinger. Den ene omhandler realtech, den andre intel og den tredje får jeg ikke med meg. Men alle avslutter med check cable. Dette sjer altså før installasjonen starter, på svart bakgrunn, ikke blå. Etter dette starter vista som vanlig. Kan noen fortelle meg hva jeg må gjøre? Ps. I ren frustrasjon lastet jeg ned en ferdig versjon med intelmatrix ferdig flettet, for å se om jeg dreit meg ut, samme skjer med den! Full spech på pcen finnes her
m99 Skrevet 25. januar 2008 Skrevet 25. januar 2008 Prøv å disable AHCI i BIOS, da trenger du ikke nye drivere for å installere XP. Driverene kan du installere etter at du har installert XP, og så enable AHCI.
eivinds2 Skrevet 25. januar 2008 Forfatter Skrevet 25. januar 2008 (endret) eh null mulighet til disabeling av ahci. her er mulighetene mine: Main System Time System Date Hard Disk Hard Disk Quiet Boot Power On Display Total Memory BIOS Vers. Language Advanced Legacy USB Support Core Multi-Processing Execute-Disable Bit Capability Intel Virtualization Technology Dinaymic CPU Frequency Mode Built-in LAN Wake-up on Keyboard device Critical Battery Wake-Up Security User Password Is Supervisor Password Is Set User Password Set Supervisor Password Built-in HDD1 Status Built-in HDD1 Passowrt Select Set HDD User Password Others Low Battery Alarm Panel Close Alarm System Beep Boot CD/DVD HDD FDD LAN Endret 25. januar 2008 av eivinds2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå