Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svart hårstrå på blonde augebryn

Douglas Quaid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg sto framfor spegelen og spegla meg i sta. Plutseleg oppdaga eg at eg har eit svart hårstrå i augebrynet! Alle dei andre hårstråa er blonde. Kva er gale? Kjem fleire av stråa til å verte svarte og?

Dette er skummelt :ohmy:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, lider av det samme problemet selv :!: Vil ikke tro at noe er galt av den grunn ;) Jeg vil tro at det er sånn som hender av og til! :p

Skrevet (endret)

Det kan være kalvegéner i deg som gjør det. Var vanlig før i tida, men blitt mindre av det. Bestemora hadde det da ho var ungog det er helt ufarlig, men kan virke litt irriterende for noen. Du kan prøve å dialissyn, som er et reseptfritt medikament mot det (fåen på apoteket). Pleier å forsvinne etter et par uker på det og kommer aldri igjen ;)

Endret av PepsiCo
Skrevet
Det kan være kalvegéner i deg som gjør det. Var vanlig før i tida, men blitt mindre av det. Bestemora hadde det da ho var ungog det er helt ufarlig, men kan virke litt irriterende for noen. Du kan prøve å dialissyn, som er et reseptfritt medikament mot det (fåen på apoteket). Pleier å forsvinne etter et par uker på det og kommer aldri igjen ;)

Sikker på at det går an å få medisin til ein slik alvorleg sjukdom utan resept? :hmm:

Skrevet

Hahaha.

Men seriøst. Jeg er, naturlig, sånn ca. aske-gråblond på hodet. Og jeg har noen helt kullsvarte hårstrå helt framme ved hårfestet i pannen. Tror ikke dette er farlig da jeg ikke er dau.

Skrevet (endret)

Når du sier det på den måten. Jeg har faktisk genfeil som er ganske store. Hører du dårlig?

Endret av Pille_
Skrevet
Når du sier det på den måten. Jeg har faktisk genfeil som er ganske store. Hører du dårlig?

Ja men det er ikkje rett at eg som har heilt blonde augebryn skal plutseleg få eit svart eit. Og viss dette no utviklar seg til at alle augebrynshåra, har eg eit stort problem.

Skrevet
Det kommer ett par slike av og til, ikke noe farlig. Selv har jeg fått svarte hår på armen/som skiller seg ut. Tar dem med pinsetten :)

Det er ikkje berre berre å nappe ut eit augebrynhår. Men det som bekymrar meg er at det kan kome fleire av desse kolsvarte håra :(

Skrevet
Hvis det er så farlig er det bare å ta et pinsett å nappe de ut. Vær rask så merker du nesten ingenting.

Ja men dersom det no kjem fleire slike hår kan ikkje eg bruke heile dagane til å nappe dei ut :hmm:

• 2 uker senere...
Skrevet
Du... Tror du skal teste deg for dumhet samtidig som du er hos legen pga av ett svart hår i øyebrynet ditt :!:

HAHA! Eg har forresten testa min IQ. Hugsar ikkje kva den var, men den var over gjennomsnittet til ein vaksen person! (Eg er 16, og min mentale alder er 21)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...