Gå til innhold

LiveUpdate / Norton! ? !

jonasto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvorfor LiveUpdate i Norton 2002 nekter å laste ned de nyeste virusdefenisjonene. Står noe om at listen er ødlagt. Dette har aldrig skjedd før. Har avinnstalert programmet flere ganger,men funker fremdeles ikke. Kommer det til å hjelpe om jeg formaterer eller kjøper meg Norton 2003? Denne 2002 versionen fikk jeg med Telenor ADSL i 2001. Alikavel går den ikke ut før om 1 år. Her er det noe muffens....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det slik at det ikke står noen dato på når subscription går ut?

Fikk det engang.

Måtte avinstallere NAV og lete gjennom registeret for å fjerne alle referanser før jeg installerte igjen.

Skrevet
Er det slik at det ikke står noen dato på når subscription går ut?

Fikk det engang.

Måtte avinstallere NAV og lete gjennom registeret for å fjerne alle referanser før jeg installerte igjen.

Det du har gjort her er faktisk ulovlig. Du har ett års abonnement. Etter dette året må dette fornyes, og koster bare 10 dollar (ca. 80 kroner). Hvis du er så gnien at du ikke gidder å betale 10 dollar for å beskytte datamaskinen din for virus, og kanskje risikere å miste verdifulle data, så fortjener du å få ett virus som sletter alt på harddisken din. Problemet er bare at du samtidig sprer det til kjente og ukjente venner av deg som heller ikke er villig til å betale for en så nyttig tjeneste som det Norton er.

Nå er det slik at man kan "lure" programmet, enten ved å fjerne alle registre eller formatere harddisken og installere Windows og deretter Norton på nytt, men dette er ikke lov. Jeg har reinstallert Windows etter jeg kjøpte Norton for ett års tid siden, og har fortsatt masse tid igjen, men har allikevel tenkt å fornye abonnementet, for hvis alle gjør som deg, så gidder de ikke lage oppdateringer, og da er det fritt frem for alle som lager virus.

Vil du virkelig være skyld i at det kan bli fritt fram for alle virus, ettersom ingen gidder å lage oppdateringer lenger som en følge av at folk som deg ikke er villig til å betale lusne 80 kroner i året for å beskytte datamaskinen sin?

Skrevet

Trenger jo ikke kjefte på'n bare fordi du har råd til å betale for alle programmene da. Det finnes GRATIS virusprogrammer også. Anbefal heller det enn å vær sånn politi hele tiden. (skulle tro alle var perfekte innimellom... :roll: )

bertie

Skrevet
Trenger jo ikke kjefte på'n bare fordi du har råd til å betale for alle programmene da. Det finnes GRATIS virusprogrammer også. Anbefal heller det enn å vær sånn politi hele tiden. (skulle tro alle var perfekte innimellom...  :roll: )

bertie

Skulle tro han visste at det fantes gratis virusprogrammer. Når man gjør noe ulovlig som kan ødelegge for andre, så må det være lov å kjefte litt.

Skrevet

Jeg hadde samme problem med Norton Antivirus 2002... Brukte da samtidig Zone Alarm Firewall, og det viste seg at Firewallen sperra liveupdaten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...