Gå til innhold

Trenger hjelp ang. lader på komplett.no *LØST*


Anbefalte innlegg

Hei!

Min laptop lader har streika. Og etter utallige telefoner til ikke så behjelpelige produsenten eller El kjøp har jeg nå bestemt meg for å prøve noe annet. Jeg spurte på et dataforum og fikk til svar at Komplett.no har noen universalladere. Men jeg kan overhodet ikke noe som har med data og gjøre. Hvilke av de vil passe min pc?

 

Se nettbutikken,universalladere: www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10016

 

Datan er en AMitech Freenote 4902

 

På pc står det:

220-240V

AC

50-60HZ

 

På gamle laderen:

Input

-100-240V

-1,5 A

50-60HZ

 

output

-19v

-3,1A

LPS

 

Håper på svar fra noen som vet.. På forhånd TAKK!

*bukker og neier*

Endret av punsj_doll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Min laptop lader har streika. Og etter utallige telefoner til ikke så behjelpelige produsenten eller El kjøp har jeg nå bestemt meg for å prøve noe annet. Jeg spurte på et dataforum og fikk til svar at Komplett.no har noen universalladere. Men jeg kan overhodet ikke noe som har med data og gjøre. Hvilke av de vil passe min pc?

 

Se nettbutikken,universalladere: www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10016

 

Datan er en AMitech Freenote 4902

 

På pc står det:

220-240V

AC

50-60HZ

 

På gamle laderen:

Input

-100-240V

-1,5 A

50-60HZ

 

output

-19v

-3,1A

LPS

 

Håper på svar fra noen som vet.. På forhånd TAKK!

*bukker og neier*

 

 

De på komplett er bil ladere. Selv har jeg kjøpt lader på ebay! Kan anbefale det dersom du vil spare 4-500 kroner!

 

http://search.ebay.com/search/search.dll?f...&category0=

 

f.eks denne passer til din:

http://cgi.ebay.com/Universal-laptop-AC-ad...1QQcmdZViewItem

 

Har samme selv..

 

Lykke til

Lenke til kommentar

@slimy

Hadde du sett skikkelig på siden hadde du funnet denne.

Fortron/Source Universal Notebook AC Adapter 90W til 495 kr. Det var den andre Forton/Source laderen som var til bil.

 

Og laderen som du linket til vil neppe bli levert til Norge (begrensinger på hvor selger sender er angitt).

 

@punsj_doll

I tillegg til universalladeren fra Fortron/Source hos Komplett så har Targus universalladere som kan være tilgjengelig i flere nettbutikker og også i vanlige butikker.

 

Oversikt over Targus ladere hos Stretto.no

 

Med 3,1A ut klarer du deg også med en 75 Watts lader. På min bærbare har jeg 90 Watt, med der er det 4,5A ut. Men prisforskjellen er nesten null, og en 90 Watt vil neppe gjøre noe skade.

 

Edit: Det finnes ikke toll på denne type varer, men du må betale mva dersom varen koster mer enn 200 NOK (og du vil da også få mva på frakten). Tror ikke det vil være mye å tjene på å kjøpe på eBay.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Tja, hvis du regner med frakt på Fortron/Source laderen så har du mye å spare på å kjøpe på ebay. Nesten alle som selger fra Bankok sender til Norge. Bare å sende en mail og spør. Ikke vanskelig å finne noen som er villig til å sende til Norge i alle fall.

 

Fremfor å kjøpe en universal lader fra Norge til 600 inkl. frakt så kom jeg unna med 140 inkl. porto. Betalte da ingen mva. eller toll siden den kom under 200 kroner. Med dollarkursen idag er det mye å spare..

Endret av slimy
Lenke til kommentar
Så jeg kan for eksempel kjøpe den 90W laderen på komplett.no og den burde virke? Eller en annen 90W lader?

Har ikke lyst til å ødelegge noe :)

 

Vil gjerne kjøpe lader i Norge, i tilfelle det blir problemer. Så null ebay her.

 

 

Det er et fritt land ;) Det stemmer at du kan kjøpe en hvilken som helst lader på 90watt sålenge det er en universal lader.

 

Her finner du noen på NORSKE sider:

http://www.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=528122712

http://direkteshop.no/index.php?page=shop....rt&Itemid=1

 

Samme firma som selger den, men du får den 100,- billigere ved å handle på QXL! Dette altså om det ikke blir full budkrig noe jeg ikke tror det er umiddelbar fare for.

 

Lykke til

Endret av slimy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...