Gå til innhold

XP stopper under installasjon=no workie computer


Mjauritz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får du ingen feilmeldinger ?

trenger å vite hvilke feilmeldinger du får.

 

Eller er det når den skal detektere hardware ?.... Hvis så er tilfelle ta bort "all" usb hardware, hvis du ikke har dette, prøv å ta bort all hardware som ikke trengs for at pceen skal fungere.

 

Støtter hk ditt acpi? i så tilfelle sjekk at dette er enablet i bios. Det er dette som påser at all hardware får korekt tildelt irq for å unngå konflikter mellom forskjellige typer hardware.

 

Du sa at skjermen blir svart. Dette er et skudd i blinde, men kan det hende at windows prøver å legge inn feil driver til skjermkortet?. har aldri hørt at dette skal kunne skje, men men.

 

Dette er det eneste jeg kommer på hvis du ikke kommer opp med ei feilmelding du får.

Lenke til kommentar

Neppe drivere til skjemkortet som gjør det. Windows benytter nemlig standard VGA driver hvis driveren til skjermkortet feiler å laste.

 

Jobber maskinen videre når skjermen er svart (hører du at den jobber med disken)?

 

Mitt tips er at installasjonen har feilet (enten med filkopiering eller hardware gjennkjenning) før du kommer så langt. Er du sikker på at XP-CDen ikke er ødelagt?

 

Et annet tips er at du bør sjekke om det er RAMen som er ødelagt. Ofte er det RAM som er synderen hvis maskinen fryser slik når den prøver å laste operativsysyemet.

Lenke til kommentar

Nei, jeg får ingen feilmeldinger, skjermen blir svart. Jeg hører ikke det døyt fra harddisken, fullstendig stagnasjon. HK støtter ACPI(forøvrig et Abit kt7a).

 

Ifjor la jeg inn XP på nytt og da var alt var i skjønneste orden, så jeg kan ikke tro at plata er blitt ødelagt.

 

Hvordan sjekker jeg at RAMen funker?

Lenke til kommentar

sjekk først og fremst rammen din.

 

i biosen under advanced bios futures finner du en option som det står:

"quick power on self test" set den til disablet og start pcen på nytt.

 

når pcen begynner å tele rammen så vil den tele sakt 3 ganger.

Hvi du får en feilmelding så er det rambrikken som er gått.

 

Har vært borti sånne feil før og de fleste av dem var rammen.

Lenke til kommentar

Restarta maskinen, gikk inn i bios for å sjekke "Quick Power On Self Test", og den var enablet.

 

Men da jeg gikk ut av bios, hadde jeg glemt installasjons cden til XP i DVDROMen, så den bynte freidig å installere. Det ville ikke jeg så jeg trykket ESC, og hva skjer, fikk følgende feilmelding: "The file acpi.sys is corrupted"!!

 

Da er det vel noe galt med CDen allikevel?

Lenke til kommentar

Vel vel, etter en hektisk helg md prøving og feiling er XP endelig installert på maskina :woot:

 

Du sa at skjermen blir svart. Dette er et skudd i blinde, men kan det hende at windows prøver å legge inn feil driver til skjermkortet?. har aldri hørt at dette skal kunne skje, men men.  

 

Bullseye! skifta til dt gamle Kyro2-kortet mitt og saken var biff.........trodde vi. Da vi skulle formatere c-partisjonen var dt full stopp igjen. Windows nekta å formatte pga noen viktige installasjonsfiler lå på c-partisjonen. Da hadde man mest lyst til å dryle PCen utav WINDOWS'et!

(sikkert derfor dt kalles d :grumpy: )

 

Nok engang inn på forum for å lete svar. Flere hadde anbefalt bootdisc og endelig fikk man lov til å formatere. Copying files gikk greit helt til 84% (har man ikke blitt plaga nok nå?).Nå var dt filen "wmerennu.dll" som ikke lot sg kopiere. Etter å ha tatt same procedure 4 ganger gav jg F... og fortsatte likevel.

 

Alt ser ut til å funke bra.....................så langt. Men veit noen om "wmerennu.dll" er en viktig fil, hvor kommer dn til sin rett i systemet?

 

 

1st PRICE til rabagast for velkvalifisert gjetting! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...