Fruktkake Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Hvilket program er å anbefale til å erstatte MS Paint? Jeg tenker ikke på Paint.NET, Photoshop eller noe. Jeg er ute etter noe veldig enkelt og greit til når jeg skal tegne ting til lekser, det blir mye av det ettersom jeg går på elektro. Her er et eksempel på hvor elendig Paint er. Det bør være godt og enkelt til enkle ting. Ikke noe avansert.
Fin_fyr Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 OpenOffice.org Draw eller andre vektorbaserte tegneprogram egner seg utrolig mye bedre til slike strektegninger enn male- og bildebehandlingsprogrammer som MS Paint, Gimp og Photoshop.
Dabola Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Går du på Elektro må vel Dia vere eit interessant alternativ. Ser du på siste figuren nederst på sida so ser du at det er "Assorted" som er valgt. Her kan du rulle ned til Electric og du får opp ei rekke nyttige figurer du kan bruke i studiesamanheng. Du vil også finne nyttige figurer under figur-gruppene >Ladder, Hydraulic og Circuit. Dia er open kildekode og kan eksportere diagrammet i ei rekke format. Bl.a. EPS, SVG, XFIG, WMF og PNG. Dia krever GTK+ Runtime Enviroment, men den er inkludert i den exe-fila du finn her.
Demantios Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Dia er bra til sånt ja Paint funker bare du tar deg god tid da, men er ikke alltid man har den gode tiden^^
Ferchie Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Hehe jeg lo høyt av tegningen din Fruktkake! Ser ut til at du må rense den de små ''sensorene'' under musa om du ikke har optisk mus?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå