Tallyho Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 Hei. Jeg har fått i oppgave å tilpasse en gitt kildekode til et C# program som skal utveksle data gjennom et SOAP system og en WSDL fil. Siden kodingen i bunn og grunn skal være mer eller mindre ferdig så håper jeg å slippe lange netter og helger for å lære meg programmeringen fra begynnelsen. Programmet er til for å godkjenne nye øremerker til stor- og småfe. using System; using System.Collections.Generic; using System.Text; namespace ConsoleApplication1 { class Program { static void Main(string[] args) { HRWS_service hrws = new HRWS_service(); dyreholdResponse dr = hrws.getDyrehold("brukernavn", "passord", "12345678", null, null); Console.Out.WriteLine(dr.dyrehold.ansvarligFornavn + " " + dr.dyrehold.ansvarligEtternavn); storfeIDyreholdResponse sidr = hrws.getStorfeIDyrehold("brukernavn", "passord", "12345678", null); storfe[] storfeliste = sidr.storfeListe; Console.Out.WriteLine(storfeliste.Length); foreach (storfe s in storfeliste) { Console.Out.WriteLine(s.dhMerkeDyrehold+"-"+s.dhMerkeIndividnr + "," + s.kjonn); } } } } Teksten er uten brukernavn og passord. En separat WSDL pakke er også med på dette lasset. Når jeg testkjører dette i fra programmet så får jeg beskjed om at ingenting er galt(med kodingen ihvertfall). Det jeg lurer på er hvordan skal jeg gå frem med å få inn tekstbokser, knapper og beskjeder om godkjennelse inn her. Programmer sier ingenting når det kjøres, så jeg mistenker at selve koden ikke er helt komplett. Noen som gidder å peke meg i riktig retning for å komme et steg videre med dette. All hjelp hadde vært flott.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå