Gå til innhold

Stillbilde/video - godt kombinasjonskamera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Mitt Fuji S7000 har tatt kvelden (CCD brikken). Reparasjon koster 1800 kr. Det rettferdiggjør kjøp av et nytt kamera.

Jeg lurer på om verden har kommet så langt at det er mulig å kjøpe ett kamera som er god på både video og stillbilde. Jeg vet at de fleste videokamera har stillbildemulighet og stillbildekamera videomulighet, men dette er ikke alltid like bra. Finnes det noen kameraer der ute som faktisk får til begge deler godt? Da skal videodelen ha mulighet for normal eller hd kvalitet i en time eller mer (avhengig av medium) og kameradelen manuelle innstillinger etc. som på et godt stillbildekamera.

Ønsker konkrete tips eller henvisning til andre nettressurser.

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Mitt Fuji S7000 har tatt kvelden (CCD brikken). Reparasjon koster 1800 kr. Det rettferdiggjør kjøp av et nytt kamera.

Jeg lurer på om verden har kommet så langt at det er mulig å kjøpe ett kamera som er god på både video og stillbilde. Jeg vet at de fleste videokamera har stillbildemulighet og stillbildekamera videomulighet, men dette er ikke alltid like bra. Finnes det noen kameraer der ute som faktisk får til begge deler godt? Da skal videodelen ha mulighet for normal eller hd kvalitet i en time eller mer (avhengig av medium) og kameradelen manuelle innstillinger etc. som på et godt stillbildekamera.

Ønsker konkrete tips eller henvisning til andre nettressurser.

Nei.

I beste fall vil et stillkamera ta video som er bra til å være tatt med et stillkamera og omvendt.

Skrevet

skjekk Canon 950is, den skulle jeg ha fordi den tok bra bilder i tillegg til bra video.

Men skal man ha ypperste videokvalitet. Så er canon HV20 videooptaker tingen, den koster en del, men den er totalt verdt det, og den er kåret årets kamera i 2007.

Ikke nok med det så har den scoret helt perfekt overallt.

dvs i karakter... 5`ere her og 6`ere der. :)

eller du kan kjøpe Canon G9 som er enda bedre enn 950is, men da må du betale mer, men som sagt. totalt verdt det.

Er faktisk egentlig pc kunnskapene som teller.

Hvilke programmer man bruker til og encode best kvalitet f.ex på youtube er faktisk like vanskelig som det er enkelt.

Fint om du sier litt mer om hva mer du har i tankene.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...