Reiten Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Hei Jeg holder nå på å gjøre om et design jeg har laget til et wordpress theme. Jeg er helt nybegynner innenfor php og wordpress, så det hadde vært flott om noen kunne hjelpe meg litt: 1. Jeg skulle gjerne hatt wordpress til å vise norsk tekst. Jeg installerte norsk wordpress, men fant fort ut at det bare gjorde om adminpanelet til norsk. F.eks isteden for "No comments", skulle jeg hatt "Ingen kommentarer". 2. Er det noen som vet om en måte å få de siste fem postene som er publisert til å vises på forsiden, evt. en plugin?
serrghi Skrevet 22. januar 2008 Skrevet 22. januar 2008 anbefaler deg og søke litt på wordpess sin hjemmeside ang plugins. Og jeg mener det er mulig og innstalere norsk språkpakke til wordpress som også blir fungerende på selve siden og ikke adminpanelet.
Reiten Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 Fikk til å skifte språk, måtte bare endre på noe i koden
Wackamole Skrevet 23. januar 2008 Skrevet 23. januar 2008 Hvis du kan litt mysql, så skal det ikke være noe problem (?) og legge til en funksjon som henter ned de fem siste postene fra tablen til wordpress... <?php $sql = mysql_query["SELECT * FROM tabellnavn WHERE published = '"1"' LIMIT 5"]; $row = mysql_fetch_array($sql); echo $row['post_navn']; ?> Koden oppførr er bare en eksempel kode, du må finne ut hvor du skal hente de forskjellige tabllene, og database tilkoblingen, men det er bare og se igjennom kildekoden til wordpress. bare spør hvis det er noe du trenger hjelp til. ./Famen
Reiten Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Skrevet 23. januar 2008 (endret) Fikk det til med en template tag i wordpress, så problemet er egentlig løst nå Endret 23. januar 2008 av Reiten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå