Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløst under kablet


Anbefalte innlegg

Jeg har internett fra NGT og bruker deres speedtouch routermodem til noen PC-er på kabel, i tillegg til at noen pcer kobles til trådløst via en Belkin tråløs router. Dette fungerer forsovidt greit for internett, men det blir litt krøll med fildeling internt o.l. da jeg i praksis har 2 forskjellige nett. Har lest i noen andre tråder her at det bare er å slå av DHCP serveren i den trådløse routeren men, har et spm først. Jeg har et valg på belkin routeren som heter "Use as Access Point".

beskrivelsen sier:

"The Router can be configured to act as strictly an Access Point, bypassing all of the routing and firewall functions. To do so, select "Enable" and type in the IP address you want the Access Point to have."

 

Jeg syntes dette hørtes riktig ut jeg, og prøvde det en gang.. med fuckup som resultat.

Ved å enable denne funksjonen får jeg beskjed om å spesifisere IP adresse og Subnetmask.

Noen som vet hvordan dette funker?

 

Jeg ønsker altså med korte ord og oppnå at speedtouch routeren tar seg av alt som har med IP adresser og NAT og gjøre, mens belkin bare skal være en dum antenne, slik at jeg får alt på LAN'et mitt på samme IP-range.

 

Nå føler jeg at jeg har sagt det samme flere ganger, men håper det gir gode svar. =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det høres riktig ut å bruke den fungsjonen ja, ipadresse og subnet mask må ligne det dhcp'en din gir. med NGT pleide det da jeg hadde det å være ipadresse 10.0.0.1 for routeren, og nettverksmasken var 255.255.255.0, ville derfor prøvd å sette ipadresse til den trådløse som du nå skal bruke som aksesspungt til 10.0.0.99 og nettverksmaske til 255.255.255.0 lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...