Gå til innhold

Må kjøpe telefon i morgen.. Hjelp?


Anbefalte innlegg

Yes! har etter ukevis med telefonleting funnet 2 telefoner jeg kan tenke meg, (også siden begge er på tilbu på Cdon) Det er SE W910i, og SE k850i ... ville helst hadt n82, men har ikke 4000 til tlf =(

 

Det jeg lurer på, er om det er noen som har prøvd begge to, og kan si litt om hvilken som er best til det forskjellige?

 

like, Hvilken har best lydkvalitet? (har hørt at k850i har bra lydkvalitet, mens w910i har noe dårlig i forhold til at det er en walkman tlf..)

 

er det mulig å se film/serier på noen av de? og er det da langt bedre på w910i?

 

Hvilken har de beste tastene?

 

Hvilken har best videokamera? og er w910i sitt kamera bedre enn på andre 2mpx telefoner?

 

har dessuten hørt at det er en del feil på k850i.. stemmer dette?

 

ble kanskje en del spørsmål, men håper noen tar seg tid til å svare :!:

 

w910 koster 3.2k, mens k850i koster 3.35k, så prise er mye det samme... men har dere noen andre foretrukne telefoner i denne prisklassen er det bare å nevne de ;)

 

(ikke n73 :p)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos amobil.no har de testet begge telefonene.

 

W910i: 4/6

+ Stor skjerm

+ Tynn og solid

+ Enkel å bruke

+ Super-3G og Edge

- Dyr

- Ikke spesielt god lyd

- Dårlig kamera

____________________________________________________

K850i: 6/6 og ANBEFALT stempel.

 

Èn ting kan sies med en gang: K850i er den beste kameratelefonen på markedet.

Bortsett fra knirking, fingermerker og noe lavt volum sliter vi egentlig litt med å finne noen svake punkter hos K850i.

 

Telefonen er for eksempel godt utstyrt på teknologifronten. Med EDGE, 3G og super-3G er du sikret den raskeste internetthastigheten som er tilgjengelig der du befinner deg. Ikke bare i dag, men også etter at NetCom og Telenor har oppgradert nettene sine. Firebånds GSM-støtte gjør at du kan ringe overalt i verden, så lenge landet har GSM-nett. Du kan også bruke trådløse stereohodesett via Bluetooth.

 

 

 

Alle har talt: GÅ FOR K850i :yes:

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt er kameraet til w910i heller dårlig.

Tastene på K850i har jeg ikke prøvd, men jeg likte ikke w910i sine, veldig flate, men sånn blir man vant til.

 

Jeg synes at w910i er penere enn k850i, sistnevnte ser ut som en leke.

 

Lydkvaliteten er jeg ikke sikker på, men film skal man kunne se på på begge.

Lenke til kommentar

Ser ut som jeg kan vente et par dager til :!: noen som har noe å legge til?

Det jeg lurer mest på er hvilken som har best lydkvalitet, og hvilke som egner seg best til å se film/anime på :)

 

noen som vet hvor mange farger det er på zen vision: M, btw? om det er 265 000 så er det vel ganske likt som w910i sin skjerm? Synes det er ganske bra å se film på vision: M, så derfor jeg spør :p

Lenke til kommentar

Skjermen er ikke så veldig mye større på w910en... men jeg fikk testet den litt.. og den /ser/ mye bedre ut.. :!: (er.. les: jeg liker den nedfelte skjermen bedre, og er overbevist om at det blinker mindre i den, enn en glasskjerm, samt at jeg ikke synes noe om lyseffektene på k850en. Eller at tastaturet dominerer fronten så veldig..).

 

Når det gjelder lydkvaliteten - jeg har ikke hørt noe om at den er dårligere enn resten av serien (og det følger med noen rimelig bra walkman- plugger, så vidt jeg vet). Men at det var ikke noe ekstra på en så dyr og overpriset modell var jo ikke noe spesiellt bra.

Lenke til kommentar
Skjermen er ikke så veldig mye større på w910en... men jeg fikk testet den litt.. og den /ser/ mye bedre ut.. :!: (er.. les: jeg liker den nedfelte skjermen bedre, og er overbevist om at det blinker mindre i den, enn en glasskjerm, samt at jeg ikke synes noe om lyseffektene på k850en. Eller at tastaturet dominerer fronten så veldig..).

 

Når det gjelder lydkvaliteten - jeg har ikke hørt noe om at den er dårligere enn resten av serien (og det følger med noen rimelig bra walkman- plugger, så vidt jeg vet). Men at det var ikke noe ekstra på en så dyr og overpriset modell var jo ikke noe spesiellt bra.

 

Takk for godt svar :)

Jeg er enig i at w910i generelt ser bedre ut enn k850i.. og jeg har alltid likt slide bedre enn candybar..

Men de to telefonene har jo egentlig helt like spesifikasjoner utenom kameraet, så det virker litt meningsløst å kjøpe w910i, når du får akkurat det samme (nesten) bare med et 5mpx kamera?

Men uansett klarer jeg ikke å bestemme meg... Er det noen som ville valg w910i fremfor cyber-shot motparten?

Takker for svar på forhånd :p

Lenke til kommentar

Amobil.no skriver også at W910i har dårlig lydkvalitet. Og den får også kun 4/6 iforhold til k850i sine 6/6 og et anbefalt stempel. Sett deg godt inn i omtalen så tror jeg du skjønner at k850i er best.

Endret av Howen
Lenke til kommentar
Amobil.no skriver også at W910i har dårlig lydkvalitet. Og den får også kun 4/6 iforhold til k850i sine 6/6 og et anbefalt stempel. Sett deg godt inn i omtalen så tror jeg du skjønner at k850i er best.

 

Men jeg har lest andre tester, hvor det står at den har god lydkvalitet, og der den også får en 6'er.. ta mobilen.no som et eksempel :)

og er det ikke w910i som er nominert til årets telefon ifølge amobil?

 

Og msjulie, hvis du ser på cdon.com, koster w910i (red or black) 3199, mens k850i (blue) koster 3349..

så prisen er ganske lik ;)

btw, noen som har sett en spillefilm på en av nevnte telefoner?

Endret av Redalon
Lenke til kommentar

Hmm, du har ikke nevnt N73, men den har samme skjerm som w910i (2,4") og jeg har sett to spillefilmer på den uten problemer. Går ut fra at det er like behagelig å se filmer på w910i som på N73 (som forsåvidt koster 2900 for music edition med 2gb minnekort, vanlig N73 ligger på 2600kr) Vil ikke anbefale k850i til filmtitting da 2,2" blir litt lite (kjæresten min har den og vi merker stor forskjell på filmer på den og filmer på min N73..).

 

edit: husk at N73 har 3,2mpx-kamera med blitz. Musikkversjonen (music edition) kan konkurrere med sony ericsson sine walkmanmobiler når det kommer til lydkvalitet, og du får med veldig gode høretelefoner med overgang til vanlige høretelefoner

Endret av muchacha
Lenke til kommentar

..da kan en vel like gjerne ta en e65 isteden. Noe under 3000 for tiden, og så får en wlan i tillegg (noe som jo er flere ganger mer brukbart enn 3g og edge i norge om en vil på nett, siden gprs- prisene er så latterlig høye), på en s60 plattform. Ikke så uhyggelig plastikk til nokia å være heller. Samme med batteriet - ikke så ille. Ei heller veier den to kilo - rett over en hekto, tror jeg - og den er relativt nett og strømlinjeformet. 2,2'' skjerm hvis jeg ikke husker feil..

 

Men uansett klarer jeg ikke å bestemme meg... Er det noen som ville valg w910i fremfor cyber-shot motparten?

*nikke* (skjermen, urformingen, batteriet, og den veier 86g. En vinner. Og 5Mpx på en fast linse med plastikk- cover er bare tull, uansett... oopsann. ;) )

Lenke til kommentar

Hadde aldri trudd det skulle bli så vanskelig å velge telefon... husker hvor lett det var å velge min første (k500i :p)

men har aldri brukt kamera noe særlig på telefon, men det hadde kanskje endret seg med 5mpx, autofokus og blitz?

anyways, takker for alle svar, og det har mye å si for hvilken telefon jeg ender opp med ;)

 

Hvordan er kvalitetsfølelsen på k850i, btw? mange som sier den var litt skuffenes :dontgetit:

Endret av Redalon
Lenke til kommentar

Om du skal se film på mobilen anbefaler jeg en smarttelefon med minst 2,4" skjerm(som n73, n95 o.l)

w910i har også stor skjerm, men den støtter ikke like mange formater. Å flytte en film over til mobilen er en smal sak, du må bare komprimere dem til et passende format og riktig oppløsning (samme oppløsning som mobilskjermen). Det står en guide om dette på amobil (http://www.amobil.no/artikler/se_film_paa_mobilen/24938 flere sider)

Husk å ha et stort minnekort. På min har jeg 2gb og en spillefilm på to timer tar ca 200mb plass :thumbup:

Lenke til kommentar
ingen som har noe mer å komme med?

 

Må nesten spørre, er det lett å flytte en film/anime/serie fra pc til w910?

 

Var på mobilbutikk i dag å fikk se og prøve W910i og K850i, og må si at det var W910i som jeg falt for asså... Den var rålekker :dribble:

Nydelig stor skjerm og fine taster, tynn og slide funksjonen virket veldig bra :)

Men ble også overrasket over K850i, tastene var mye bedre enn jeg hadde trodd :)

 

Ang. Nokia N73 så vet jeg om værtfall 2 stykker som er veldig misfornøyd med den... Synes den er super treg og henger seg mye opp...

Lenke til kommentar

Rart det der med at folk sier den er så treg.. Med en gang jeg fikk n73 oppdaterte jeg til nyeste firmware og den er mye raskere enn min to år gamle k750i noen gang var. Det eneste som er tregt er kameraet: det tar 3sekunder fra jeg trykker på kameraknappen/åpner linsedekslet til jeg kan knipse bilde.. Kjæresten min var veldig anti-symbian fordi de liksom er så trege men han ble positivt overrasket over at mobilen min ikke er treg i det hele tatt sammenlignet med alle de andre symbiantelefoner han hadde prøvd

Lenke til kommentar

kan egentlig ikke si at jeg noensinne har vært spesielt interisert i n73.. ikke da den var ny heller :p

har den 16mill farger, btw? for da er den vel bedre til film enn w910?

men trur allikevel jeg går for sony, da jeg ikke har bruk for s60 :) (med mindre det er snakk om n82.. men den har jeg dessverre ikke råd til :( )

men er det ingen som vet hvilken av de to telefonene som har best lyd?

Endret av Redalon
Lenke til kommentar

Hvis du leser amobil.no sine tester som jeg har linket til tidligere så skriver de følgende:

 

W910i, Lyd:

 

Musikkspilleren har ikke annet enn helt grei lyd, og den sliter spesielt med basstung musikk på høye lydstyrker. Lydkvaliteten er grei nok for alle som ikke er audiofile, men den imponerer på ingen måte.

 

W910i, Kamera:

 

Kameraet er på to megapiksler, og tar rett og slett dårlige, kornete og uskarpe bilder. Siden telefonen mangler blits er det i praksis umulig å ta bilder i dårlig lys

 

_________________________________________________________-

K850i, Lyd

 

Lydkvaliteten under musikkavspilling er ikke like god som på fullblods musikkavspillere(f.eks iPod), men med mindre du er veldig kresen så kan du fint bruke telefonen som musikkspiller. Volumet kan også stilles høyt nok til at det svir i ørene. Det skal nevnes at vi ikke har prøvd musikkspilleren med andre øreplugger enn de som fulgte med telefonen.

 

K850i, Kamera

 

K850i er Sony Ericssons flaggskip i Cyber-shot-serien, som består av kameratelefoner. Med spesifikasjoner som fem megapikslers bildeoppløsning, bildestabilisator, autofokus og ekte blits er det klart vi hadde forventninger til dette kameraet.

 

Å bruke kameraet til K850i er en drøm. Alle snarveistastene er logisk og lett tilgjengelig plassert, slik at det å ta bilder føles som den mest naturlige ting i verden. At søkeren er svært responsiv og bildet faktisk blir tatt straks du trykker inn utløseren hjelper også svært mye på helhetsfølelsen.

Med ekte blitz og mange kamerataster minner K850i mye om et vanlig kamera.

 

I tillegg til at kameraet er det mest brukervennlige vi har vært borte i til nå, finner du et vell av innstillingsmuligheter. Her kan du for eksempel stille ISO-verdien for å kunne ta bilder uten blits der det er litt lite lys, du har makromodus for å ta gode nærbilder, og du har en rekke forhåndsprogrammerte moduser for å ta bilder av spesielle scener (mennesker i bevegelse, portrettbilde, skumring og så videre).

Sylskarpe bilder

Kvaliteten på bildene vi tok med K850i innfridde forventningene våre. Særlig utendørsbildene blir krystallklare, du får med detaljer og det er ikke hvite prikker og støy i bildene. Vi merker at telefonen sliter litt med å gjengi farger helt korrekt dersom avstanden til motivet er lang, men dette er likevel det beste vi har vært borte i på den mobile kamerafronten til nå.

 

 

De skriver at W910i har helt grei lyd. Og den sliter med basstung musikk.

Om K850i skriver de at den har helt grei lyd.

 

På kamerafronten slår K850i knockout på W910i.

Endret av Howen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...