aaandy Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 (endret) Hei ! Har et problem som sikkert et lett å løse for en som er bevandret i Excel, men jeg har rotet endel rundt og ikke funnet ut av det.. Legger ved en screenprint av en Excelfil der jeg har forsøkt å beskrive problemet og hvordan jeg ønsker å ha det.. På forhånd takk !! aaandy Excel_hjelp..bmp Endret 22. januar 2008 av aaandy
Harald Staff Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Hei Dropdowns gjør du med Data validation, se http://www.contextures.com/xlDataVal01.html Prisen slår du opp med en VLOOKUP-formel som søker dropdownverdien i lista. HTH. Beste hilsen Harald
aaandy Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Hei Dropdowns gjør du med Data validation, se http://www.contextures.com/xlDataVal01.html Prisen slår du opp med en VLOOKUP-formel som søker dropdownverdien i lista. HTH. Beste hilsen Harald ok, tror jeg skal klare å lage en drop down liste, men forstod ikke mye om det med å finne prisen til produkten, har du noen eksempler der og ? aaandy
Harald Staff Skrevet 21. januar 2008 Skrevet 21. januar 2008 Hjelp har et like godt generelt eksempel som du ville fått av meg
aaandy Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 Hjelp har et like godt generelt eksempel som du ville fått av meg Ja, det kan godt være, men jeg forstod ikke så mye av det, men det er kansje noen andre her inne som kan hjelpe meg ? aaandy
aaandy Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Skrevet 21. januar 2008 OK, da har jeg fått til å lage drop down lister, så nå gjenstår det å få "linket" priser fra sheet 2 der listene ligger til en celle i sheet 2 der formlene for totalpris ligger.... Noen som kan hjelpe til der ? aaandy
aaandy Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Skrevet 22. januar 2008 Er det noen kloke hoder, som kunne hjulpet meg med å få laget til en formel, om jeg sender excelarket på mail ? aaandy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå