Gå til innhold

Trenger hjelp til å velge gamer-laptop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et budsjett på omlag 16000 kr for en ny gamer-pc, og for praktiske grunner tenker jeg å skaffe en bærbar en. Men siden jeg ikke er så veldig god på tekniske ting så trenger jeg litt hjelp.

Spesifikasjonene burde være en skjerm med minst 17", minimum 200GB harddisk og den burde kunne kjøre de nyeste spillene uten problemer (har tenkt til å spille Age of Conan når det kommer ut, så den bør ikke ha noen problemer med å kjøre det spillet). Rimelig høy oppløsning vil også være foretrekket.

Er dette mulig å få til med 16000 kr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har et budsjett på omlag 16000 kr for en ny gamer-pc, og for praktiske grunner tenker jeg å skaffe en bærbar en. Men siden jeg ikke er så veldig god på tekniske ting så trenger jeg litt hjelp.

Spesifikasjonene burde være en skjerm med minst 17", minimum 200GB harddisk og den burde kunne kjøre de nyeste spillene uten problemer (har tenkt til å spille Age of Conan når det kommer ut, så den bør ikke ha noen problemer med å kjøre det spillet). Rimelig høy oppløsning vil også være foretrekket.

Hvis man ser litt utenfor dine kriterier ville jeg gått for den nyeDell XPS M1730. Dette er noe av det beste jeg har prøvd i alle fall :)

Bare gi meg ett minutt eller to så skal jeg finne en innenfor dine kriterier :)

Skrevet

Du er i vanskelig terreng med tanke på at vi bor i Norge. Toshiba X200 er en mulighet, 2x8600GT, 1730 er en mulighet, men med et ubrukelig Aegiskort, 2x8700 GT som egentlig er et snodig kort og 8800 GTX på vei neste måned sannsynligvis er den et dårlig kort, mediokert tastatur og tvilsom strømforsyning trekker også ned, Asus kommer med G70 straks, men kjører samme grafikkløsning.

Jeg har budsjett på 20k, men har samme alternativer som deg å velge i, mao. ingenting. Alternativet er å bestille fra England fra Rock eller Alienware, Schenker i Tyskland er en mulighet også.

Skrevet

ville for øvrig valgt meg en stasjonær, de 17" som er blitt nevnt veier

vel over 4kg og er ikke noe særlig å bære på hver dag. Heller har dem ikke

så kraftige grafikkkort, så dem vil ikke klare de nyeste spillene "uten problemer". og btw hvis du satser på dell xps1730 vent på nye 8800gtx da 8700 sli ikke er verdt prisen. egentlig er jo hele greia overpriset synes da jeg.

Skrevet

så kraftige grafikkkort, så dem vil ikke klare de nyeste spillene "uten problemer". og btw hvis du satser på dell xps1730 vent på nye 8800gtx da 8700 sli ikke er verdt prisen. egentlig er jo hele greia overpriset synes da jeg.

De fleste med en smule sans for estetikk vil ikke ha en stasjonær maskin. Jeg for min del blir dårlig av å se på stasjonære maskiner, jeg virkelig hater kabler, jeg liker å kunne ta med maskinen min og slik situasjonen er nå nærmerer man seg relativt lik ytelse (til en høyere pris, men design og kvalitet koster).

Skrevet

Jeg vil anbefale denne

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....50&cid=5546

Specs

Operativsystem: Windows Vista Home Premium

Prosessor: Intel Core 2 Duo T7500

Minne: 2048 MB

Harddisk : 500 GB

Skjerm: 17" Acer Crystal Brite 1920x1200

Grafikk: Nvidia GeForce 8600-GT 512MB/1GB

HD-DVD

CrystalEye

5 i 1 kortleser for (SD/MMC/MS/MS PRO/xD)

WLAN 802.11N b/g

Integrert Draft-N trådløst nettverk

Innebygget 56.6 (V90) modem

Bluetooth

Dolby®-sertifisert surround lyd system med to innebygde Acer 3DSonic stereo høyttalere og en subwoofer

Lithium batteri (8 celler)

1 x ExpressCard™/54 slot

4 x USB 2.0 porter

1 x DVI

1 x VGA port

1 x S-video utgang

1 x IEEE 1394 port

1 x CIR port

1 x Line out jack med S/PDIF support

1 x Line-in jack

1 x Microphone-in jack

Vekt: 3,7 kg

Pris

13 995,-

Skrevet (endret)

De fleste med en smule sans for estetikk vil ikke ha en stasjonær maskin. Jeg for min del blir dårlig av å se på stasjonære maskiner, jeg virkelig hater kabler, jeg liker å kunne ta med maskinen min og slik situasjonen er nå nærmerer man seg relativt lik ytelse (til en høyere pris, men design og kvalitet koster).

hvis man legger i 10 lapper (mer eller mindre) i en stasjonær, kan man få nydelig utseende bare du velger riktig kabinett :thumbup: , er mange lcd- skjermer og høyttallere osv som har designet med seg ute i markedet idag.

Du har et poeng ang kabelrot,men det er ikke vanskelig å skjule dem bare så det er sagt. Men sålenge trådstarter har pengene er det bare å kjøpe i vei. Bærbar er fint det også, hindrer deg ikke ;)

Endret av xtreme22
Skrevet
En kompis av meg anbefalte http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=94780

Jeg har en laptop nå (en dårlig en, måtte skaffe en for skolearbeid), og jeg har funnet ut at plasseringen av viftene kan være et problem, da den jeg har nå har viftene plassert under den. Noen som vet hvor viftene på laptopen jeg linket til er plassert?

VELDIG dyr pc.. Sony notebooker er ekstremt over priset for utstyret >_> kjøp heller en G1S til samme pris men LANGT bedre specs..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...