Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen ble plutselig treig, spill hakker osv


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Legger tråden her da jeg ikke aner hva som har skjedd.

 

Plutselig for et par dager siden var pcen min blitt veldig treig. Merker det bare i små perioder når jeg surfer og gjør lite krevende ting. Men jeg spiller en del, og spillingen er nå blitt umulig. Hakking ut av ville helvete. Det merklige er at spillene på 1001spill.no hakker like mye som feks PES 2008 og world in conflict. Alle spillene mine har gått helt glatt helt siden jeg fikk pcen. Har vært veldig fornøyd med pcen frem til nå, den har fungert som en drøm. Har heller ikke fortatt meg noe som skulle tilsi at jeg har utsatt maskinens helse for noen risiko.

 

Er det noen som vet hva som fører til disse problemene? Er det noen tips jeg kan følge for å ordne opp/identifisere problemet?

 

Har prøvd det jeg har av virusprogrammer, spyware osv.

 

Takker for eventuell hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer leverer pcene med en gjenopprettingspartisjon (elns). Så ta backup av allt du har, og boot fra den. Tipper du gjør dette i BIOS.

Høres ut som Windows har skrevet feil i reg, eller index. Kan ofte bli slikt da.

 

Om du ikke har partisjonen for og rette opp, er det bare og ringe dem du kjøpte pc en hos, og få en lik til og laste ned det OS et du har betalt for.

Serialen står som regel på datamaskinen.

Lenke til kommentar
Du har sjekket at noe ikke kjører i bakgrunnen når det lagger?

 

Hvis ikke: Sjekk med Process Explorer:

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinte...s/bb896653.aspx

 

 

Prøvde dette nå. Vet ikke helt hva jeg skal se etter, eller hva de ulike tingene betyr. I det jeg skriver dette har jeg kun nettleseren og process explorer i aktivitet (ingen msn eller andre småprogrammer). Når jeg holder musepekeren over ikonet nede i høyre hjørne vises følgende:

 

CPU usage: 4 %

Interrupts: 2 %

 

 

Eller finner jeg et høyt tall når jeg ser på selve programmet:

 

Process PID CPU

System Idle Process 0 96.97

 

Vet ikke om dette forteller deg noe?

 

 

Ellers takk til alle dere andre som svarte. Skjønner fremdeles ikke helt hvordan jeg skal formatere, men det ser ut som om noe jeg bør klare å gjennomføre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...