Gå til innhold

Klokker nesten ingenting , sjekk hardwaren da!


Anbefalte innlegg

Buhu

 

Se i signaturen på hva jeg har av hardware , og ikke bry dere om den klokkinga,det skjedde på annet hk!

 

Jeg får nesten ikke klokket noe , noe jeg synes er veldig rart etter hva jeg hører av folk med samme hk .

Satta alle de greiene på menu , og satta fsb opp 2mhz , rammen på 200 mhz , og jeg har låst agp på 66 mhz , pci er det ikke viktig om jeg har låst for der har jeg ikke noen ting likevel!

 

Noen som har råd tips til hva jeg nå kan gjøre , ble litt skuffa over dette , da jeg kjøpte så liten cpu nettopp med tanke på å klokke den opp!

 

 

P.S. Cpu ligger på 45-50 grader med en thermaltake volcano 9 på minimum!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
pci  er det ikke viktig om jeg har låst for der har jeg ikke noen ting likevel!

Dette stemmer vel ikkje? Både harddiskane og alt som er integrert på hovudkortet (PS2, USB, LPT, COM, evt. LAN, evt. lydkort, evt. FireWire osv.) er kopla til via PCI-busen. Prøv å sperra den og, og sjå om det virkar.

Lenke til kommentar
pci  er det ikke viktig om jeg har låst for der har jeg ikke noen ting likevel!

Dette stemmer vel ikkje? Både harddiskane og alt som er integrert på hovudkortet (PS2, USB, LPT, COM, evt. LAN, evt. lydkort, evt. FireWire osv.) er kopla til via PCI-busen. Prøv å sperra den og, og sjå om det virkar.

 

Glømte å si nåkka om detta...

 

Mener også at harddisk o.l. går på PCI hastigheten(33 Mhz). så lås den også...

Lenke til kommentar

Offa.. Låse PCI?

 

Guide:

 

1. Du springer ned i kjelleren og henter pappas nye Drill, tar med deg en 10 mm borr opp.

 

2. Stikker på kjøkenet og legger HK der...

 

3. Du setter i gnag og borre, (Oppå kjøkkenbordet seff!)

 

4. Du borrer 2 hull på hver sin side av PCI Slotten

 

5. Du tar turen ned på Jernia, og kjøper en SVÆR hengelås.

 

5. Du stikker hjem igjenn og henger den på,...

_-_-_-_-_-_-_-_

 

Vips! Du har nå en praktfull låst PCI! =)

Lenke til kommentar

Hehe, du har nok ett problem ja!Hehe neida, greier ikke mer enn 1768 mhz!! Har også XP1800. T-bred-A.

 

Åssen bios kjører du? Som nevnt tideligere 1001.G bios er dritt dårlig! Skaff deg en 1002.final bios, og du vil kanskje klare mer? Det gjorde iallefall susen hos meg. Åssen stepping er det snakk om? Produksjons uke? Er det T-Bred A eller B? Eller palomino? Sannsynligvis en TBRED A, men uansett.

Jeg har RIRGA produsert uke 33 2002. SKal rigge opp vannavkjøling og teste litt i morra. Venter på ny cpu, fra danmark. XP1700 med JUHIB stepping, og produsert uke 03 eller 02 i 2003! (såkalt super stepping), garantert å klare minst 2,1 ghz! Håper på å nå 2,5 ghz med vannavkjøling! MINST! Denne cpu`en er helt rå!

 

Jeg kjører: 208*8,5=1768. 1002.final bios.

 

DU MÅ FOR ALL DEL KJØRE LOCKED BUSS/RAM ratio!

Ved å kjøre høyere hastighet på rama enn bussen vil du få stabilitets probleM! Eg har prøvd! Hadde ikkje i min villaste fantasi trudd at hk`et skulle greie 208 mhz buss uten modfikasjon.

 

Vel, lurer du på noe så kan du sende meg private melding.

 

Canabis: Bra guide! Må eg teste! :lol:

Lenke til kommentar

Hei

 

Snakka med en fyr som hadde samme hovedkort som meg, han sa at pci`en er låst fra før av!

Så tror ikke det har noe med saken å gjøre , Men får ikke tak i ny bios !

Er veldig dårlig til å finne ting på nett !

 

Igår stoppet klokkinga på 1771 mhz , da fullførte ikke bootinga!

Lurer på why??

Lenke til kommentar

Jeg ordner ikke minnetimingene selv , så langt i overklokking er jeg ikke kommet enda!

 

Menne , åssn vet jeg åssn stepping det er på cpu ?

Hvordan ser jeg det?

Og hva har dette å si ?

Er en xp1700 med såkalt super stepping dyrere enn en med vanlig stepping?

Kan dere si meg hvilken stepping jeg har?

 

Kjøpe xp1800 t-bred fra www.pceskperten.no

Lenke til kommentar

Er det ingen som kan hjelpe?

 

Det er sånn at når jeg klokker fra 1700 til 1770 mhz , så booter liksom ikke maskinen hele veien , bare halveis , kommer forbi alt sånn den søker etter cd rom og alt jeg måtte ha . Men etter en stundi bottinga blir det svart skjerm med en blinkende sak oppe i hjørnet , akkurat som om man skulle skrive noe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...