Gå til innhold

Kornete grafikk - TDU HDTV


S.Hafsmo

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om det er noe man kan stille på for å fikse den kornete grafikken jeg får når jeg kjører TDU på en 37" HDTV?

trodde jo dette skulle gi rimelig strøken grafikk? men som det ser ut nå er det jo penere på PC-en min, som er utdatert til de grader!

 

har prøvd å stille oppløsnigen på xboxen (til 1080p)

Endret av Stuff04
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gir ikke akkurat mye informasjon.

 

Støtter i hele tatt tven din FullHD(1080p)? Og uansett om den gjør det eller ikke er det like greit å bare la xboxen sende 1366x768 eller 1280x720 og la tven oppskalere bildet. Gir som regel bedre resultat og det blir mindre arbeid for xboxen.

 

Og hva legger du i kornete bilde? Jeg vil tippe det ser "bedre" ut på pcen din nettopp fordi du da spiller på en liten pc-skjerm?

 

Er man vant til masse antialiasing og høy oppløsning på pc så er det ikke overraskende at man synes spill til 360 ser kornete ut. Enkelte spill har ikke en gang antialiasing og de fleste kjører lavere oppløsning enn 1280x720 som er veldig lavt sett med en pcgamers øyne.

 

Såfremt det er hakkete linjer du snakker om og ikke støy i bildet så vil jeg tippe at alt funker som det skal.

 

Hvilken kabel har du koblet xboxen til tven med?

Lenke til kommentar

Pc skjermen er riktignok bare 22" men jeg har aldri opplevd at spillene til boxen har sett så "hakkete" ut. har bl.a Forza 2, NFS Most Wanted/ProStreet, Colin McRae: Dirt osv. og ingen av disse ser så kornete ut at det faktisk har irritert meg. selv på lav oppløsning ser det mye bedre ut på PC-en.

og med tanke på at spillet originalt faktisk er laget til Xbox360 skulle man jo tro at det skulle se rimelig bra ut.

kjører vanlig HD komponent kabel.

veit ikke hva tv'n støtter. var ikke min tv. men testet alle oppløsninger fra boxen, uten videre suksess.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt noe problem med oppløsningen på 360en, bildene har alltid vært gode og knivskarpe. Kjører det på en LG 42 1080p med vanlige component kabler, og har aldri hatt noe problem med kornete grafikk eller problemer med oppløsningen. Det kan hende det kan hjelpe og bruke HDMI kabler? Uansett, lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...