Gå til innhold

internetthastigheten min. rett?


Anbefalte innlegg

internetthastigheten min skal være på 10/3 mbit. men etter en rekke tester på itavisen sitt speedometer så er resultatende skuffende... på nedlasting så har jeg fått alt fra 2000 kbit til 7000 kbit. og opplastinga er ganske riktig den ligger på rundt 3000 kbit.

 

så det jeg lurer på da er om speedometeret til itavisen er "til og stole på". og hva bør jeg gjøre med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sliter med det samme selv. Har 10/10mbit linje og har 4400kbps opp og 5500 ned. Det er jo halv hastighet. :(

ok. men for det forste så er det jo ikke sikkert at speedometeret til itavisen stemmer da. men det burde jo gjøre det. noen som vet om noen andre måter og teste linja på, som garantert er korrekt?

Lenke til kommentar

Har dere kontaktet leverandøren?

 

Hadde samme problem selv med elendig hastighet og da var det rett og slett at jeg var koblet til en sentral som var et stykke unna. Leverandøren (NGT) sendte derfor en montør hit som koblet meg til nærmeste sentral og nå fungerer det helt ypperlig.

 

Min erfaring med målingen til ITAvisen er at den er relativt rett, men som det står på siden kan det være mange feilkilder dersom du får avvik:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
For å få et mest mulig korrekt resultat anbefaler vi at du stenger alle programmer som bruker internettforbindelsen din mens du utfører testen. Andre tunge programmer som kjører kan også påvirke utregningen av resultatet. Målingen har mange feilkilder, men gir en god indikasjon på om du får det du betaler for fra din internettleverandør. Vi logger hastighetene som oppnås, og fra hvilken internettleverandør forespørselen kommer fra.
Lenke til kommentar
Har dere kontaktet leverandøren?

 

Hadde samme problem selv med elendig hastighet og da var det rett og slett at jeg var koblet til en sentral som var et stykke unna. Leverandøren (NGT) sendte derfor en montør hit som koblet meg til nærmeste sentral og nå fungerer det helt ypperlig.

 

Min erfaring med målingen til ITAvisen er at den er relativt rett, men som det står på siden kan det være mange feilkilder dersom du får avvik:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
For å få et mest mulig korrekt resultat anbefaler vi at du stenger alle programmer som bruker internettforbindelsen din mens du utfører testen. Andre tunge programmer som kjører kan også påvirke utregningen av resultatet. Målingen har mange feilkilder, men gir en god indikasjon på om du får det du betaler for fra din internettleverandør. Vi logger hastighetene som oppnås, og fra hvilken internettleverandør forespørselen kommer fra.

 

 

Er ikkje dette først og fremst eit problem som oppstår i kobber linjer for det meste ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...