Gå til innhold

Ny mobil rundt 3000,-


sn0dig

Anbefalte innlegg

Nå som jeg har sendt tilbake N2en min "må" jeg kjøpe ny mobil, og lurer da på om dere har noen gode forslag.

 

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja, enkel

-GPRS: Ja

-EDGE: Nei

-Email klient: Nei

 

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: helst ikke candybar, men det og går. bør ikke se så alt for jævlig ut (imo ser f.eks K810i helt jævlig ut)

-Vekt: Gjerne under 120gram

-"Støt/sprut/støv-sikker": Gjerne, men ikke avgjørende

 

Skjerm:

Farge

-Størrelse på skjerm. Uviktig

-Touchscreen: ikke viktig

 

Pris:

Jeg har ca 3500,- til rådighet.

Med abonnementsbinding: Nei

 

Diverse:

-Merke: Er ikke så alt for glad i Nokia, men ikke avgjørende.

-Kamera: Ja, helst 3mpix eller bedre, men ikke avgjørende

-Videokamera: Uviktig

-Symbian: Uviktig

-Infrarød port: Uviktig

-Blåtann (Bluetooth): Ja

-Internminne: Uviktig

-Minnekort?: Ja

-MP3: Uviktig

-Radio: Uviktig

-UMTS: Uviktig

-Triband: Helst quadband

-wLAN: Kjekt å ha, men ikke avgjørende

- Mulighet for GPS: Nei

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Gjerne, men ikke avgjørende

-Batterilevetid: Viktig

-Primærbruksområdet er mest sms og nødbilder når SLR ikke er med (Gjerne 3mpix kamera), men også litt ringing

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med en iphone?Du får jo en ned til 3500kr nå i norge.

Jeg bare må kommentere dette: tunam85: Har ikke du snart vært inne i hver eneste tråd i forumet og reklamert for iphone? (Ikke gjør dette til en stor sak, så kommentering kan du gjerne ta over en PM)

 

Og så til saken: Nokia 6500 Slide er en fin telefon med et bra 3,2 mp kamera og en ok "blitz"

Ellers er også Nokia 5610 en fin telefon. Kan ikke komme på en SE-telefon som passer inn med 3,2mp kamera bortsett fra K810 i farten.

Lenke til kommentar
hva med en Samsung G600? Den har quadband, edge, god 5 megapix kamera, minnekortstøtte, bra skjerm. Om du kan gå et par tre hundre opp vil jeg anbefale en LG KU990.

 

G600: https://prisguiden.no/product.php?productId=83397

 

Ku990: https://prisguiden.no/product.php?productId=79245

 

G600 så fristende ut helt til jeg leste dette:

Noe som imidlertid er litt irriterende med G600, er at du må holde mobilen veldig i ro for å få bra bilder, og telefonen sliter også med bevegende motiver. Dette gjelder i dagslys så vel som i mørkere rom

 

Dessuten er ikke kemaera så utrolig viktig for meg, og tror at 3mpix holder lenge til det jeg bruker mobilen som (nødkamera)

 

 

Edit: Blæh.

Lurer på om jeg bare skal holde meg til den "gode" gamle z710ien min en stund til jeg..

Selv om den slår seg av til tider og begynner å få problemer med å sende sms (?).

Har gått igjennom alle mobilene på prisguide.no minst 2-3 ganger nå, og finner virkelig ingen jeg kunne tenke meg :/

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Uffda. Har faktisk selv ikke lest testen til amobil xD. Har selv bestilt G600 så jeg for håpe

det ikke er tilfellet når jeg testa den. Det var denne testen som gjorde at jeg bestilte den:

 

http://www.mobile-review.com/review/samsung-g600-en.shtml

 

Men siden 3.2mpix er mer enn nok er Samsung D900 et godt alternativ:

 

http://www.mobile-review.com/review/samsun...00-cam-en.shtml

 

 

Ellers så vet jeg ikke mye annet som har 3.2 megapixel. Sony Ericsson K810 er et alternativ da, men du likte absolutt ikke designen så :p

Endret av nygen
Lenke til kommentar
Ellers så vet jeg ikke mye annet som har 3.2 megapixel. Sony Ericsson K810 er et alternativ da, men du likte absolutt ikke designen så :p

 

Nei, det eneste av K serien til SE jeg kunne tenke meg er K850 men den er i dyreste laget siden den eneste plassen de har den til under 3500 er hos cdon.com (som jeg har hørt masse dritt uansett, og har egentlig ikke lyst til å handle derifra..)

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Det er ikke lett å ta bra bilder med Samsung G600 tror jeg kanskje ikke fikk noen bra bilder med den i det hele tatt, brukte min i to uker og nå ligger den bare i en skuff. Dårlige greier, og ordboka glemmer ord heeeeele tiden, lagrer jeg ett ord idag, kan det være glemt allerede imorgen

Endret av ksvens1
Lenke til kommentar

Kan varmt anbefale nokia n73 (jeg har n73 music edition) som jeg kjøpte for et par uker siden! Den er over et år gammel men den er en super telefon synes jeg. Bra kamera, stoooor skjerm ( :dribble: ), lang batteritid i forhold til de fleste andre nokia-mobiler, og bedre taster enn sony ericsson sin k810i (som den konkurrerer med. Dessuten har den mye større skjerm enn k810i). Du bør prøve den, den er fiin :) Dessuten har den mange muligheter da den er en smarttelefon, så jeg har foreksempel installert tospråklig ordbok på min, i tillegg til to veldig bra spill (du er ikke begrenset til java-spill). Dette er en mobil du virkelig kan kose deg med :)

jeg betalte 2700kr for den (uten minnekort, med 2gb-minnekort koster den 2900kr) på yatack.no

 

Nokia n73 music edition er helt klart den beste mobilen jeg har hatt (den jeg hadde før var k750i..)

Lenke til kommentar
Hva med Nokia 6555? (Vet du ikke er så keen på Nokia) Men det er klapptelefon da. Den har ennå ikke kommet i butikkene, men tror kanskje den kommer i februar? Får den god kritikk så skal ihvertfall jeg ha den. :) Syntes den ser ganske kul ut!

 

Likte ikke designet og nokia telefoner har jeg generelt dårlig erfaring med...

 

Vurderer N73 men den er jo rimelig gammel som sagt...

Og så synes jeg tastaturet på den ser veeeldig lite ut

Lenke til kommentar

En av grunnene til at tastaturet ser så lite ut er at skjermen er så stor :-P

Det er litt lite, men veldig behagelig å bruke synes jeg (har jentefingre da..)

Ja den er "gammel" i alder, men da den kom kostet den jo over 4000kr og kan fortsatt konkurrere med nye mobiler i den prisklassen den har "sunket" til (dvs litt under 3000kr). Som nye mobiler har den 3g&edge, høyoppløst skjerm, 3,2mpx-kamera (mange nye har forsåvidt bare 2mpx-kamera) og mange andre gode funksjoner. Det at den har vært ute i ett år gjør at mange bugs som er vanlig for nye mobiler har blitt fikset (du bør oppdatere til nyeste firmware etter at du har kjøpt mobilen). Du får veldig mye for pengene for denne mobilen.. Jeg vurderte nokia n82, men synes ikke det var verdt å betale godt over 4000kr for den, da forskjellen mellom den og n73 ikke er særlig stor.. Jeg likte ikke designet til vanlig n73, men den svarte (music edition) synes jeg er veldig fin, og den ser finere ut i virkeligheten enn på bilder synes jeg :)

Vil påstå at det er den eneste mobilen i den prisklassen med en så stor og fin skjerm og i tillegg et bra kamera

 

edit: jeg gikk fra en sony ericsson k750i (likte alltid sony ericsson best) men er likevel imponert over nokia'en

Endret av muchacha
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke den er treg, den er faktisk raskere enn min k750i (hvis det sier deg noe, en to år gammel populær sonyericssonmobil med 2mpxkamera (ikke-smarttelefon)). Det er 1-2 sekunders lægg noen ganger (når du åpner kameradekslet tar det 2-3 sekunder før du kan knipse bilder). Jeg synes ikke det er treigt i det hele tatt, men det finnes de som synes det (som vil at handlingen skal skje mens du trykker på knappen). N73 er mye mindre treg enn tidligere smarttelefoner, men for å unngå treghet må du la være å kjøre masse programmer i bakgrunnen (som fyller opp arbeidsminne). Dvs. at om du har både avspilling, meldinger, internett, spill kjørende i bakgrunnen (du ser hvilke programmer som kjører ved å holde inne menyknappen) blir mobilen litt treigere. Da er det bare å avslutte de programmene du ikke bruker rett og slett. Når du oppdaterer mobilen med siste firmware blir den raskere enn den er "out-of-the-box". I menyen er det null treghet (der åpner ting seg med en gang) men om du trykker på "meldinger"-snarveien i standby tar det 1-2sekunder før du er inne i meldingsmenyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...