Kent Touch This Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 Heisann. Har tenkt litt på å kjøpe meg et speilreflekskamera på nettet. Noen som har noen tips til noen nettsider som er til å stole på og som har ålreite priser? Jeg har lyst på et Canon 400D med litt tilbehør. Tenkte jeg skulle utnytte den lave dollarkursen. /Sluk
korjan Skrevet 15. januar 2008 Skrevet 15. januar 2008 jeg har god erfaring med www.bhphotovideo.com !
kvase Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 http://www.bhphotovideo.com/c/shop/6222/Di...al_Cameras.html
henkeZ Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Bare pass på at 400D heter Canon EOS Digital Rebel XTi i USA
Black Star Skrevet 19. januar 2008 Skrevet 19. januar 2008 Er det virkelig så mye å spare på å kjøpe akkurat 400D i usa? Kit med 18-55 objektiv koster under 5000 i Norge. Fra BHPhotovideo koster det totalt 4200 inkludert moms, men uten frakt. Regn med et par hundrelapper (?) i frakt og en hundrelapp i gebyr for innkreving av moms, så er du oppe i 4500. Og det er da virkelig ikke verdt å spare 500 kroner, når man tenker på at man mister fem års reklamasjonsrett og den sikkerheten ellers man får ved kjøp i Norge. Jeg ville kjøpt kameraet i Norge, så kan man heller kjøpe et skikkelig objektiv fra USA om det ikke er så viktig med reklamasjonsrett på disse, og man sparer skikkelig på det. Men det er liten vits i å spare 500 kroner når du tenker på det du mister.
volla Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 Hvor mye er det eks å spare på kjøp av objektiv? Har vurdert et sigma 135-400 apo som koster rundt 5000 i norge. Hvordan er det med toll og lignende på slikt? Hvor mye er det eks å spare på kjøp av objektiv? Har vurdert et sigma 135-400 apo som koster rundt 5000 i norge. Hvordan er det med toll og lignende på slikt?
kvase Skrevet 26. januar 2008 Skrevet 26. januar 2008 (endret) http://www.toll.no/templates_TAD/Newsitem....;epslanguage=NO får vel ta med denne å da https://www.dnbnor.no/portal/biztools/valut...alkulator.jhtml Endret 26. januar 2008 av kvase
diax Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 (endret) Jeg tror det er mer å spare på objektiver og dyrere kameraer enn akkurat 400D kit. Det blir vel omtrent solgt med tap her i Norge likevel. Forøvrig så kan jeg anbefale B&H PhotoVideo jeg også. Jeg bestilte 70-200 f/2.8 IS USM + 1.4x conv tirsdag kveld. Jeg hadde pakken i hånda fredag kl 11.00. Super service. Får svar på mail i løpet av 15-30 minutter. (i åpningstiden) UPS som jeg har lest folk har hatt litt pes med var det heller ingenting å utsette på. Kamerahus vil jeg nok fortsette å kjøpe i Norge. Pga reklamasjonstiden. Jeg går heller ikke i en butikk og spør og tafser og prøver et objektiv som jeg etterpå går hjem og kjøper på nettet. Det har nesten litt med folkeskikk å gjøre syns jeg. Jeg har kjøpt objektiver i fysiske butikker i Norge, som jeg vet jeg kunne fått billigere. Men da er det dårlig gjort å "melke" butikken for den testingen/kunnskapen man trenger og så handle på nett. Tror nok ikke man blir filthy rich av å selge fotoutstyr i Norge uansett. Endret 27. januar 2008 av diax
MikeLevy Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Hei Kupper denne tråden litt. Reiser på ferie til US neste uke og vurderer å plukke med meg et Canon 40D i samme "slengen" Dette kan man få så lavt som 7000,- for huset. Det skal selvfølgelig brukes med en gang så toll og slikt kan jeg vel kanskje droppe Er dette en eller en ide? Garantirisken er jeg klar over. Noe annet jeg vurde huske?
Black Star Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Kupper denne tråden litt. Reiser på ferie til US neste uke og vurderer å plukke med meg et Canon 40D i samme "slengen"Dette kan man få så lavt som 7000,- for huset. Det skal selvfølgelig brukes med en gang så toll og slikt kan jeg vel kanskje droppe Er dette en eller en ide? Garantirisken er jeg klar over. Noe annet jeg vurde huske? Du kan ikke bare "droppe" toll om du ikke vil risikere å miste kameraet ved en rutinesjekk i tollen. Selv om du bruker kameraet med en gang, så slipper du ikke unna dette. Du må være ute av Norge i minst et halvt år (tror jeg) for at kameraet ikke skal være tollpliktig når du kommer tilbake til Norge. Og hvis tollerne vil ha bevis for at kameraet er kjøpt i Norge, så ligger faktisk bevisbyrden på deg. Så kameraet havner på 8.750 kroner... 200 kronere billigere enn i Norge. Det er det definitivt IKKE verdt med tanke på at du mister fem års reklamasjonsrett, og muligheten til hjelp om det er noe du lurer på. Og i tillegg må du ha en annen kabel evt. omformer til laderen... den koster vel nesten det samme som du sparer. Så det er en idé mener nå jeg. Men ønsker du å sette 7000 kroner på spill OG miste fem års reklamasjonsrett for en mulig fortjeneste på 2000 kroner, så vær så god. Det er i såfall ditt tap, ikke mitt
MikeLevy Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Kupper denne tråden litt. Reiser på ferie til US neste uke og vurderer å plukke med meg et Canon 40D i samme "slengen"Dette kan man få så lavt som 7000,- for huset. Det skal selvfølgelig brukes med en gang så toll og slikt kan jeg vel kanskje droppe Er dette en eller en ide? Garantirisken er jeg klar over. Noe annet jeg vurde huske? Du kan ikke bare "droppe" toll om du ikke vil risikere å miste kameraet ved en rutinesjekk i tollen. Selv om du bruker kameraet med en gang, så slipper du ikke unna dette. Du må være ute av Norge i minst et halvt år (tror jeg) for at kameraet ikke skal være tollpliktig når du kommer tilbake til Norge. Og hvis tollerne vil ha bevis for at kameraet er kjøpt i Norge, så ligger faktisk bevisbyrden på deg. Så kameraet havner på 8.750 kroner... 200 kronere billigere enn i Norge. Det er det definitivt IKKE verdt med tanke på at du mister fem års reklamasjonsrett, og muligheten til hjelp om det er noe du lurer på. Og i tillegg må du ha en annen kabel evt. omformer til laderen... den koster vel nesten det samme som du sparer. Så det er en idé mener nå jeg. Men ønsker du å sette 7000 kroner på spill OG miste fem års reklamasjonsrett for en mulig fortjeneste på 2000 kroner, så vær så god. Det er i såfall ditt tap, ikke mitt Takk for et fornuftig svar. Får nøye meg med objektiver innen for 6000,- jeg da. Mye moro allikevell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå