Garanti Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 (endret) Kom over en ganske fiffig måte for å få runde hjørner på div'er, uten å helt forstå hvordan. Den som klarer å forklare hvordan dette går an, skal få kake! Sjekk her. EDIT: Uuups... Feil link Endret 10. januar 2008 av garanti
Kim T Skrevet 10. januar 2008 Skrevet 10. januar 2008 er det input feltet du mener som er div'en med runde hjørner? I såfall så må jeg nok skuffe deg og si at det har ingenting med runde hjørner på div å gjøre. Den kommer automatisk. Kim...
RulleRimfrost Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 Han lager 5 stk 1px blå "striper" (<b>-elementer) i over og under div'en. Grunnet nifty bruk av marginer vil disse "stripene" bli mindre og mindre bred (økende margin) og det ser ut som runde hjørner. Om du høyrestiller <b>-elementene får du runde hjørner til venstre og firkantige til høyre.
Kim T Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 Det er en måte å gjøre det på, men langt fra noen god måte. Det ser dårlig ut og kodemessig enda verre.
RulleRimfrost Skrevet 11. januar 2008 Skrevet 11. januar 2008 Riktig. Det føkker opp koden (om en ikke liker javaimplementeringen), det vil aldri se like pent ut som aa-grafikk, og det belaster klienten mer. Dessuten ville jeg heller hatt konfekt enn kake PS : det var ikke 5 striper, men 4, der den innerste er 2px høy...
Garanti Skrevet 11. januar 2008 Forfatter Skrevet 11. januar 2008 Aaah, nå forstår jeg. Hva mener du forresten med javaimplementering?
RulleRimfrost Skrevet 13. januar 2008 Skrevet 13. januar 2008 Det betyr at i stedet for å dytte inn den uryddige css-koden hver gang hjørner skal rundes, kaller du opp et javascript (som dytter inn den uryddige koden for deg). Da vil koden bli mer leselig for andre mennesker.
Garanti Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Skrevet 17. februar 2008 Ah, såklart, begynte å lure på om du mente programmeringsspråket Java...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå