Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da holder jeg på å redigere bilder. Fikk en telefon idag av noen veninner av en kompis som trengte en fotograf. 8 jenter som skulle ta russebilder^^

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da holder jeg på å redigere bilder. Fikk en telefon idag av noen veninner av en kompis som trengte en fotograf. 8 jenter som skulle ta russebilder^^

Du anbefalte meg då?

Skrevet
/me er overrasket over at så digre siter som vg og dagbladet har så dårlig hosting at de kan gå ned. Ville tatt det for gitt at de hadde minst en redundant site, og så går de ned to ganger ila. en helg (vg). Noen trenger ny sikkerhetssjef... :roll:

Meg også.. Redundancy og quality of service er tydligvis ikke viktig :p det samme gjelder vel også når det brenner på oslo s så detter nettet til halve norge ut. tåpelig...

Men til litt kamera diskusjon. Lurer litt på å bytte ut nikkor 18-70mm f3,5-4,5g til noe bedre. noen som kan peke meg i riktig retning?

Skrevet

17-55 f/2.8 eller 24-70 f/2.8.

Synes også at det rart at vg detter så fort ned, spesielt pga noe så simpelt som strømbrudd? Burde da ha noen timer ved hjelp av ups(er), og ikke noen backupserver eksternt er for dårlig..

Skrevet

jeg hørte noe om en brann.. men kan ikke akkurat bekrefte det.. :p

takker for tips anew og Hotvedt.. hadde man bare fått 24-70 ned til 18mm.. men skit au. har jo en 14mm.. :p

Skrevet (endret)

Å ikke ha reserveaggregat, eller en reserveløsning er dårlig ja. Spesielt av en så stor side om VG.

dewil: Brannen var for et par dager siden. Nå er det strømbrudd. Strømmen er egentlig tilbake igjen, men VG bruker enorm lang tid til å få opp serverene igjen.

Vil anbefale 24-105mm. Alle er for opphengt i 24-70mm.

Endret av Pirja
Skrevet
Å ikke ha reserveaggregat, eller en reserveløsning er dårlig ja. Spesielt av en så stor side om VG.

dewil: Brannen var for et par dager siden. Nå er det strømbrudd. Strømmen er egentlig tilbake igjen, men VG bruker enorm lang tid til å få opp serverene igjen.

Vil anbefale 24-105mm. Alle er for opphengt i 24-70mm.

24-70 <3333333333333333333333

Skrevet

forelsket meg i D3 og 600mm f4 i stad jeg.. så vi er alle litt forelsket her i dag.. Synd detta er så dyrt :(

jaja.. får finne noe brukt vel.. 24-105 er jo spennende.. f2,8 den også?

Skrevet
forelsket meg i D3 og 600mm f4 i stad jeg.. så vi er alle litt forelsket her i dag.. Synd detta er så dyrt :(

jaja.. får finne noe brukt vel.. 24-105 er jo spennende.. f2,8 den også?

f4 IS

Skrevet
jeg hørte noe om en brann.. men kan ikke akkurat bekrefte det.. :p

takker for tips anew og Hotvedt.. hadde man bare fått 24-70 ned til 18mm.. men skit au. har jo en 14mm.. :p

Når du har råd til 24-70, så setter du en 12-24 på backuphuset du kjøper for vekslepengene. Mitt ferie-oppsett er 12-24 på D300 og 18-70 på D200 (siden jeg liker vidvinkel best).

Skrevet (endret)
Gifteringen min kommende "forlovede" skal ha, kommer til å være rød!

Mye greiere for oss Nikonister - både kona og jeg har gullring. :)

...forøvrig er det eneste objektivet jeg har med rød ring en Sigma 70-300, så man risikerer å sende ut gale signaler. Majoriteten har ikke Canon, vet du.

Endret av Anew
Skrevet

Yes!! Tålmodighet lønner seg. Fikk tak i to billetter til Metallica 30. juli. Klokka var ti på ti, så det hjelper å prøve selv om det står at det er utsolgt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...