Gå til innhold

HANNspree 32" kompatibel med veggoppheng?


Anbefalte innlegg

Har hatt den HANNspree 32" fra Komplett en stund nå, og den står forstatt på TV-foten som fulgte med.

Her nylig slo det meg at den mulig hadde passet fint på veggen, men siden dette er min første flatskjerm, så er jeg veldig usikker på hvordan dette skal gjøres.

 

Først og fremst, så lurer jeg på om TV`en er kompatibel med veggoppheng? Var veldig lite informasjon på komplett.no når jeg kjøpte den, så det sto det ikke noe om.

Har lagt merke til at det er 6 skruer midt bakpå TV`en; er det isåfall der veggopphenget skal skrues på, eller holder det bare bakdekselet på?

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seks skruer eller skruehull kan høres ut som feste for veggoppheng etter VESA-standarden 100/200, ser det sånn ut, med disse målene?

 

post-140319-1199791205.jpg

 

Hvis ja, skulle det bare være å kjøpe et oppheng som følger standarden og er tilpasset TV med rett vekt eller noe mer (tipper TV-en din veier ca 20 kg?) og montere det på veggen på en måte som holder. Det blir dyrt om den detter ned.

 

En ulempe med veggfeste er at det blir krøkkete å koble til og fra kabler når TV sitter fast tett inntil veggen.

Lenke til kommentar

Ja, det ser slik ut.

 

Man får jo også mange forskjellige veggoppheng, noen mer fleksible enn andre. Lurer på om jeg skal ha et som går litt ut av veggen, med en sving-arm, så jeg kan stille inn TV`en etter som jeg sitter. Da blir det nok lettere med kabler også.

 

Tusen takk for svar. Da blir det ut å kjøpe veggoppheng i nærmeste fremtid. :'D

 

EDIT: Tror du det er mulig å kjøpe et universalt veggoppheng?

Endret av Sacrilegious
Lenke til kommentar

Svingarmsveggfester er flotte greier. Men ganske så dyrt sammenlignet med et som fester TV-en flatt til veggen, eller med en liten tiltmulighet.

 

Hva universalt angår, mange av dem har flere huller som passer til flere VESA-standarder, eller har justerbare dingser som skal feste til TV, og for svingarmsfeste, der det er armen som er dyr hvis den skal være sterk, kan man vel gjerne bytte selve plata TV-en festes på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...