Gå til innhold

8800gts(g92) oppdateringsfrekvens problemer.


Sandiz

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig et 8800gts ettersom 6600gt kortet mitt takket for seg etter 3 år i aktiv tjeneste, og i løpet av de 3 årene brukte jeg samme gamle (omega modifiserte) nvidia driveren som kom med en feature som het "refreshrate overide" noe som løste alle de sorger og problemer jeg tidligere hadde hatt med mitt gamle radeon9700, og var fantastisk lettvindt i bruk ettersom den fant skjermdriveren og foreslo oppdateringsfrekvenser utifra spesifikasjonene til skjermen i en veldig oversiktelig liste med forskjellige oppløsninger.

 

Nå sitter jeg her med mitt 8800gts, og syntes det er et veldig bra kort til å spille de nyeste spillene i høy oppløsning, og driverne fra nvidia kommer med en slags "override hz" funksjon, men denne er utrolig slitsom, og funker ekstremt dårlig uten skjermdriver.

Jeg ikke får lagt inn egen skjermdriver med mindre jeg går inn i device manager og gjør det derifra, og om jeg gjør dette forsvinner denne hz overide funskjonen som følger med i driveren. (bruker forresten den nyeste omegadriveren om det skulle ha noe å si)

 

Jeg er ekstremt glad i å spille fpsspill i 120hz eller mer, for å få et 100% flimmerfritt bilde når man snur og vrir på seg, og selvom man ikke skulle tro det så flimrer faktisk skjermen i 100hz når man snur seg fort.

 

Noen som vet om en lettvindt måte å løse dette på? prøvde rivatuner, nvtweak og det som var, men de støttet kun lavere oppdateringsfrekvenser.

 

Håper noen har vært borti samme problemet og har en løsning, og jeg setter stor pris på tips til programmer som kan låse hz på skjermen permanent i både høye og lave oppløsninger.

 

mvh frustrert crtgamer.

Endret av Sandiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvordan spill snakker vi om ?

 

mange spill har en funksjon som gjør at du kan låse hz i console, de aller fleste spill har faktisk det hvis du bare skriver inn riktig commando;)

 

er lite interessert i å rote med det hver gang jeg skifter oppløsning, og har lyst til å låse max hz til hver enkelt oppløsning jeg bruker i diverse spill, men er en siste utvei dersom man ikke har et alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...