Montanaaaa Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Skal kjøpe et tv for ca 10 000 kr som jeg skal ha i loftstuen. Jeg skal bruke tven til å se på: 1.vanlige tv kanaler 2. filmer 3. playstation 3 Jeg skal ikke bruke den til pc skjerm. Hva skal jeg gå for da? plasma eller lcd og hvilke tv-apparat? Tenkte meg størrelsen på tven fra 32"-42". Størrelsen er ikke så viktig, det viktigste er at bildet er meget bra.
Bilet Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 LCD har ikke like rask responstid som Plasma. Med LCD kan du se at bildet henger litt ved veldig raske bevegelser. Levetid på LCD er ca. beregnet til 15 år. Plasma 10. Til film og vanlig tv er plasma best. LCD er best til spill/data. Plasma er ikke dårlig til spill. LCD er ikke dårlig til tv/film. Sjekk litt rundt hos forskjellige forhandlere, få de til å switche litt på kanaler, sette på en dvd-film osv. Hva du synes er et bra bilde kan være vidt forskjellig fra hva en annen synes er et godt bilde. Jeg er svært godt fornøyd med min Panasonic TH-42PV70 tv. . . som ligger til rundt 10k.
thomassim Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....amp;shopby=25;4
Montanaaaa Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Skrevet 7. januar 2008 LCD har ikke like rask responstid som Plasma. Med LCD kan du se at bildet henger litt ved veldig raske bevegelser. Levetid på LCD er ca. beregnet til 15 år. Plasma 10. Til film og vanlig tv er plasma best. LCD er best til spill/data. Plasma er ikke dårlig til spill. LCD er ikke dårlig til tv/film. Sjekk litt rundt hos forskjellige forhandlere, få de til å switche litt på kanaler, sette på en dvd-film osv. Hva du synes er et bra bilde kan være vidt forskjellig fra hva en annen synes er et godt bilde. Jeg er svært godt fornøyd med min Panasonic TH-42PV70 tv. . . som ligger til rundt 10k. Ja, hva er best for meg? Panasonic 42" plasma eller samsung 40" lcd?
CCola Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Siden du skal se filmer og spille Playstation er plasma tingen for deg. Derfor anbefaler jeg deg Panasonic TH 42PV70. Meget bra tv
thomassim Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Du har jo faren for innbrenning etc. med plasma når man bruker spillkonsoller og pc, det problemet finnes ikke på lcd tv'er!
S.M. Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Du har jo faren for innbrenning etc. med plasma når man bruker spillkonsoller og pc, det problemet finnes ikke på lcd tv'er! Stemme, har noen skjermer på jobb som er permanent skadet pga. innbrenning. Ikke akkurat pent..
Stalking Hawk Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Siden du skal se filmer og spille Playstation er plasma tingen for deg. Derfor anbefaler jeg deg Panasonic TH 42PV70. Meget bra tv Støttes - har nettopp bestilt denne selv! - etter å ha lest opp og ned ang kvalitet i forhold til pris, etc, så tror jeg dette er noe av det bedre du kan kjøpe i dag for rundt (litt i overkant av) 10 000,-
Montanaaaa Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Skrevet 7. januar 2008 Siden du skal se filmer og spille Playstation er plasma tingen for deg. Derfor anbefaler jeg deg Panasonic TH 42PV70. Meget bra tv Støttes - har nettopp bestilt denne selv! - etter å ha lest opp og ned ang kvalitet i forhold til pris, etc, så tror jeg dette er noe av det bedre du kan kjøpe i dag for rundt (litt i overkant av) 10 000,- Hvorfor skal deg være så vanskelig? hva skal jeg kjøpe da, plasma eller lcd? skal ikke bruke skjermen på pc, kun playstation 3
Bluum Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 (endret) Da kan du godt kjøpe Plasma, eller Full HD LCD. Plasma gir bedre bilde, mens Full HD plasma TV til den prisen ikke er å få tak i om du skal ha bra kvalitet. Vurder selv hva som er viktigst, men sitter du mer enn 3 meter fra TVen vil jeg tro at du ikke merker noen forskjell på 1080p og 720p. Dersom du bruker litt "plasmavett" og ikke bruker et spill el.l. med statisk element mer enn 20% av bruken vil jeg si at faren for innbrenning er svært liten. EDIT: du kan bruke TVen til bare spilling, men så lenge du ikke bruker hvert spill mer en ca 20% av tiden TVen står med bilde på, så tviler jeg på at du vil få noen innbrenninger. Endret 7. januar 2008 av Bluum
MetalJens Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 (endret) Jeg vurderer Panasonicen Plasma vs Samsung M86LCD selv, og er også ute etter en TV til TV/Film og PS3/Wii. Men er det noen som vet om det er stor forskjell i bildekvaliteten på PS3 og Blu-ray på de to skjermene? Likte samsungen meget godt når jeg så den i butikk, har ikke fått sett på Panasonicen enda. Lurer på om jeg skal gå for 37" Panasonic plasma til 9.5k om denne skal være bedre enn samsung til film og TV og nesten like bra til konsoll/Blu-ray..? Endret 7. januar 2008 av MetalJens
Bluum Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Det er en plasma TV mot en LCD TV som er hovedproblemstillingen altså? Hvor godt bildet er ... Dersom rommet du skal ha TVen i er veldig lyst, og det er vinduer plassert slik at du kan få refleksjoner fra disse i TVen, så ville jeg ike kjøpt plasma. Men dersom du ikke kommer til å få problemer med gjennskinn, og rommet ikke er så veldg lyst, men heller passelig opplyst eller mørkere, så bør du kjøpe plasma.
thomassim Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Hva med denne: http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=553279 Jeg lurer litt på om jeg skal skaffe meg den selv..
Bluum Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 (endret) Vurderte selv også den, helt til jeg så denne testen hvor Toshiba 37X3030DG blir bedre mottatt enn Samsungs M87 modell. Plasma har et mye bedre sortnivå, en mye bedre kontrast, og som regel mer "behagelige" farger. LCD er vel strengt tatt ikke bedre på noe, mener JEG. Endret 7. januar 2008 av Bluum
thomassim Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 LCD er vel langt bedre til bruk av konsoller av pc med tanke på at man slipper faren for innbrenning.. ikke alle som orker å time bruken av spill osv for å unngå dette..
Bluum Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Nei, men det er det eneste problemet slik jeg ser det. Selv om skal spille ett spill ganske mye i forhold til den resterende bruken før noe brenner seg inn. Men det forutsetter at du kalibrerer skjermen riktig, og at du tar et par andre enkle forhåndsregler.
thomassim Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 (endret) Vurderte selv også den, helt til jeg så denne testen hvor Toshiba 37X3030DG blir bedre mottatt enn Samsungs M87 modell. Plasma har et mye bedre sortnivå, en mye bedre kontrast, og som regel mer "behagelige" farger. LCD er vel strengt tatt ikke bedre på noe, mener JEG. Nå var det jo rimelig delte meninger om åssen den testen var blant brukerinnleggene i bånn av siden.. Et stor flertall mente at toshibaen var dårlig, og at testen var ren reklame for toshiba sin del.. men den 40"ern som ble testet der er likevel dårligere enn den 37"ern jeg linket til med tanke på lavere kontrastforhold etc. Edit: Skrev feil.. Det som skiller 37"ern og 40"ern(unntatt størrelsen naturligvis) er kun kontrastforholdet(37"= 8000:1, 40"=15000:1).. Ellers er de identiske.. Virker som om den testen av 40"ern og toshiba 37"ern var "kjøpt og betalt".. Er som en kompis sier(som abonnerer på lyd&bilde), noen ganger så kan det nesten virke som at testen av et produkt går i fordel den som har mest reklame i bladet.. Testen opplyser blant annet at kontrastforholdet til toshiba tv'en er på 1600:1.. komplett skriver at den er på 800:1.. vet ikke om jeg ville stolt 100% på den akkurat! Endret 7. januar 2008 av thomasSim87
Bluum Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Så de komentarene og så selv at det ikke var alt de skreiv som stemte, men jeg stoler likevel på de når de sier at bildet var bedre på Toshibaen. Men jeg tror ikke du vil merke noen forskjell fra eller til med mindre du enten ser lenge på begge TVene, (et par måneder), eller ser de opp mot hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå