Gå til innhold

CMS & CRM for rådgivning-konsulentselskap


Anbefalte innlegg

Heisan,

 

Beklager om dette har blitt besvart i tidligere tråder..

 

Jeg holder på å starte et eget rådgiving/konsulentselskap og leter etter programvare som dekker følgende behov:

 

1. CMS

*Kunder har tilgang til ulike seksjoner avhengig av hva de har betalt for (abonnement tjeneste). Det vil si, burde har integrasjon med en CRM løsning.

*Seksjonene må kunne inneholde vanlig tekst-bilde, samt filnedlastning (type last ned PDF, excel, PPT filer)

*På sikt vil work flow management være nødvendig, men trengs ikke fra første start (en person...)

*tilbakemeldinger-ratings etc

Nyttige funksjoner, men ikke nødvendige, er : VoIP integrasjon, at bruker kan endre innholdssider og lage egne rapporter basert på eksisterende innhold,

*På sikt kan det bli akuelt at brukerne av ulike abn tjenester kan laste opp data (f.eks. salgstall eller ligende) inn i db som så blir autorisert av en admin før den legges til dben.

 

2. CRM

*Kunder og deres brukere legges til i CRM, samt kontraktstype og lengde, og hvilke seksjoner som brukerne har tilgang til. I utgangspunktet burde det være en integrasjon mellom CRM og CMS, slik at brukere og kontrakter bare legges inn en gang (i CRM), og automatisk blir brukere lagt til i CMS med tilhørende rettigheter.

*CRM biten er nok forholdsvis rett fram, uten veldig unike krav...men integrasjon med CMS er viktig.

 

3. Regnskap.

Veldig greit om dette kan knyttes opp mot CRMet.

 

Annet:

*Vil helst unngå proprietære formater. Har i ulike jobber sett at en migrasjon fra ett proprietært system og til det neste ikke alltid er like enkelt. Samt, åpne systemer ser ut til å bedre plug-in/module støtte enn proprietære.

*Har sett litt på Drupal, og noe på EZ Publish, men er ikke den store teknikeren. Så inntil jeg får råd om at noen av disse CMS systemene er veien å gå holder jeg litt igjen på de. EZ virker spennende med alle de forskjellige pluginsene.

*Når det gjelder CRM har jeg kommet over SugarCRM, men ikke prøvd det ut. Andre forslag?

*Sikkert en drøss med ting som jeg ikke har nevnt-tenkt på....

 

Setter pris på tilbakemeldinger, spesielt fra folk som har satt opp tilsvarende systemer eller abn tjenester på innhold.

 

Mvh,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...