teik Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 (endret) Sitter på efnet med irssi.... skal prøve å connecte til kanaler med ø eller å, det går ikke ! ? ! Får opp tegnet, ingen rare spørsmåltegn og slikt, ser ut til å virke, men jeg kommer ikek på den kanalen jeg skal ? Noen som vet hva det kan være ? Endret 6. januar 2008 av teik
Glenn Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Du må sette tegnsett til ISO-8859-1. /set term_charset ISO-8859-1 /set recode_out_default_charset ISO-8859-1 /save
teik Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Skrevet 6. januar 2008 Takker for bidrag, men vet ikke helt om det der var tingen.... Gjorde slik, får da opp "??" i stede for "Å", samme på Ø.... På toppen av det kommer jeg heller ikke inn i riktig kanal ?
Glenn Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Merkelig. Kjører du irssi i screen? Prøv å kjør den uten screen for å se om det kanskje hjelper.
teik Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Skrevet 6. januar 2008 Hmm ? Merkelig.... Kjørte opp irssi i konsole, uten screen, men ingen forskjell der asså... Får lese og håpe at det ordner seg :-)
Ueland Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Samme skjer selv om du kjører utf-8 som tegnsett?
teik Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Skrevet 6. januar 2008 Det hjalp noe i forhold til det synlige, men lite hjelp når det gjelder å havne på de kanalene en skal, eks. båten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå