retard1 Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Jeg har siden PC-en så dagens lys kun hat Intel-cpu i mine maskiner. Skal bygge ny PC nå i et større kabinett for å få plass til minimum 8 harddisker. Blir veldig mye nedlasting, ikke noe spill men en del avspilling av HD-filmer etc. Jeg vil ha en maskin med minimalt med støy og med stabil "oppførsel". (Har stort sett hatt Asus og Core 2 Duo og Quad i det siste, men har hatt litt problemer med Vista). Jeg er og i villrede om DDR2 vs. DDR3. Muligens best å kjøpe et kort som tar begge deler, for å bruke DDR2 nå og bytte til DDR3 når den detter i pris...? Å diskutere Intel vs. AMD er i mine øyne vanskelig å få noe fornuftig ut av. Det blir som en relegionsdiskusjon for mange folk... Men uansett, hva ville folk satt sammen av komponenter for å bygge et romslig kabinett med en quad CPU, nogenlunde bra spesifikasjoner på hovedkort, 256/512 MB skjermkort med HDCP og DirectX10. Kabinett, (HELST uten dør!) med plass til ca 8 stk 3.5" disker, uten for mye støy. Noen tips og råd...?
SirAmp Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 (endret) kjører selv vista x64 uten problemer på Intel q6600, så tror det skal gå greit min anbefaling til deg blir dette opsettet Asus maximus formula sata kontrollerkort for pci (hovedkortet har bare 6 sata kontakter) intel core 2 q6600 Coolermaster stacker 2x2 gig OCZ Platinum 800mhz "vista performance" GeForce 8600 GT passivt kjølt skjermkort X38 støtter CF, ikke SLI) Samsung SH-S203B OCZ StealthXStream 600 Watt stor heatpipe kjøler f.eks noctura ettellerannent neste post gjorde meg obs på at du ikke skal spille og ønsker et stille system så la til stillegående kjøler og litt slappere, men passivt kjølt skjermkort Endret 5. januar 2008 av SirAmp
k-orm Skrevet 5. januar 2008 Skrevet 5. januar 2008 Forslag til kabinett: Cooler Master Stacker, Antec Nine Hundred, Lian Li PC-6077, og Lian Li PC-A16. Siden du ikke skal spille holder det med Radeon HD 3850 eller GeForce 8600 GT.
Asken Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 gå for Radeon HD 3850, har hørt at den støtter 5.1 lyd via DVI->HD porten, er ikke 100% sikker om det er riktig eller ikke.. https://prisguiden.no/product.php?productId=21560 <- har 8 3 1/2 brønner.
AMD-SUPER-64 Skrevet 6. januar 2008 Skrevet 6. januar 2008 Lian Li Cube case er et bra kabinett til mange hdder bare kjøp noen Lian li drevrammer til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå