Gå til innhold

TV-tilkobling via 8800 GT?


NubiexD

Anbefalte innlegg

Har prøvd litt selv nå og har fått lyd i TV'en men ikke noen video-overføring (grafikk)

 

Grafikk-kort : XFX 8800 GT , Gammel TV med Scart kontakt!

 

Har skaffet meg et adapter som har "komponent" inntak og vanlig (rød, hvit) lyd inntak, som igjen har en utgang til Scart (vis dere skjønner). Har koblet sammen en lang kompositt kabel fra dette adapteret til en liten kompositt mottak som fulge med grafikk-kortet.

 

Hva kan jeg gjøre, TV'en er forsåvidt helt svart, men har lyd. Har restartet PCen flere ganger nå :S

 

PS: Vet ikke helt om det er riktig forum, tøft valg xD

 

~ Christian

Endret av NubiexD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utrolig nok, så klarte jeg faktisk å tenkte det ut selv (allerede gjordt det), så fremdeles helt svart skjerm, men takk for respons ;)

Hehe.. man vet aldri ;)

 

Men man trenger som regel ikke noe annet program. Har du prøvd alle AV-kanalene på tv'n? har selv 3 AV-kanaler og PC-en kommer inn på 2.

Ellers så kan du gå inn på display settings (windovs tingen ikke Nvidia) og sjekke om at tv du har koblet til er aktivert(enable). sjekk at begge skjermene har samme oppløsning.

 

hvis ikke noe av dette fungerer er det bare å mixe og triks i display settings og nvidia kontrollpanel.

 

Går som regel til slutt :)

Lenke til kommentar

Jeg må lære meg å leste poster nøyere :p

trur du er helt på bærtur med valg av kabler.

 

2 ting trenger du for å få bilde på tv'n.

 

Scart - S-video adapter

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=105633

 

og

 

S-video kabel

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=105629

 

composit inngang kan ikke brukes til å sende inn signaler til tv'n (tror jeg)

 

Scart - s-video adaptere går inn i tv'n. S-video kabelen mellom s-video utgangen på skjermkortet og til inngangen på Scart - s.video adaptere.

 

Lykke til ;)

Endret av Gaut1
Lenke til kommentar

S-video kabelen skal passe i S-video utgangen helt til venstre på skjermkortet ditt, og i S-video inngangen på TVen din. Om du ikke har en slik inngang i TVen er S-video --> SCART adapter en løsning, som Gaut1 nevner.

 

Legg merke til at S-video kontakten har to hakk. Du må derfor vri den slik at den passer, på samme måte som PS/2 kontakten til mus/tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...