Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen med NGT uio eller uib abb. her??


Anbefalte innlegg

Noen som har universitetstilbudet til NGT her? Er det slik at man MÅ logge seg på hjemmekontor.broadpark.no hver gang man skal komme seg på nett? Vil Netopia routeren ikke lengere under noen omstendigheter motta ip fra NGT??

Så det vil si at; hvis man kun skal kjappt inn å lese f.eks. VG.no, så må man først åpne hjemmekontor.broadpark.no å skrive inn bruker og pass, før man kan gå videre til vg.no?? Det vil også si at en god del porter blir stengt slik at å ha en ftp server, webserver og kjøre "remote desktop" blir helt umulig??

Jeg vurderer å skaffe meg dette, men blir usikker..

Takker masse for hjelp fra andre!!

 

*jolly*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Du må bare logge på en gang i blandt. Ikkek mulig å si hvor ofte for det varierer sånn. Du logger deg på, og så surfer du videre uten å logge deg av den siden. Neste gang du skal surfe så er du logget på.

 

Ulempene med abonnementet er at du ikke under noen omstendighet har kontroll over linjen din. Du kan derfor ALDRI få til å åpne nok porter til å få filoverføring og voice med messenger. Roger Wilco vil ikke funke, og du vil måtte ha passiv tilkobling til alle fildelingstjenester.

Lenke til kommentar

Når du logger deg på hjemmekontor så går trafikk gjenom ngt men det der en dobbelt natta løsning slik at du dele ip mot resten av internett med de andre brukerne av avtlen. Du kan åpne en vpn tunell og får da egen ip fra uib og alle porter er i utgangspunktet åpne. Problemet er at vpn tunellen reduserer kapasiteten av linja til omtrent det halve eller så. Er jo ikke så moro. Må si at jeg stor sett er fornøyd med pris ytelse på dette aboet, men det der av og til store problemer med ping på denne løsningen, og du kan ikke komme deg inn i egen ruter og stille på ting slik som andre ngt kunder kan.

Lenke til kommentar
og du kan ikke komme deg inn i egen ruter og stille på ting slik som andre ngt kunder kan.

 

Dette er feil. Jeg har dette abo'et og jeg kan lett komme meg inn på min egen router og endre på instillinger viss jeg vil. Problemet er bare at dette ikke fører til noen endring hos meg da vi ligger bak en annen NAT som styrer portene. Jeg vet ikke hva som skjer med NAT dersom man bruker Tunnelen, men som det blir sagt så går jo hastigheten ned, og hva er da vitsen. Jeg har en kompis som jobber i kundesupport hos NGT og han sier at dette abo'et er det desidert mest problematiske de tilbyr. Om det betyr at de har mest tekniske problemer vet jeg ikke (tror ikke det), men det er vel det de får mest henvendelser om?.

 

Når det gjelder hjemmekontor så er det en enkel sak.

1. Du logger deg på og krysser av på "internet" og "intranett" dersom du ønsker det siste.

2. Du surfer på nettet i dager og uker, helt til krysset "magisk" forsvinner og du må logge deg inn igjen for å krysse av på nytt. Hvor lang tid dette tar varierer og virker helt tilfeldig på meg. Noen ganger har det skjedd flere ganger for dagen, men som regel så vare det i uker og kanskje måneder.

 

= Du må bare logge deg inn på hjemmekontor av og til. Det er ikke noe stress i det hele tatt, så lenge du ikke mister passordet.

 

Et annet "problem" er at du ikke har tilgang til oppgradering av firmware på routeren slik andre har. Dette fordi det passordet du får oppgitt som hjemmekontor bruker ikke blir gjennkjent når du skal identifisere deg for å få den nye firmwaren.

 

Du velger selv når du vil ha tunnell til universitetet. Dette gjøres på samme måte som en oppringt linje og bryter ikke internet forbindelsen. Du bare rerouter linjen til Univ. og får samtidig VPN. Det er "koble på"-"koble av" teknologi :-)

Lenke til kommentar

Dette skjønner jeg ingenting av. Har universitetstilbudet til NGT 2048/640...Men har aldri hørt noe om hjemmekontor :oops: og har heller ingen problemer. Åpne porter går greit... Farten ble bare plutselig mye raskere (Hadde 705/384 før). Har ikke logget meg på noe som helst... Hvorfor har ikke jeg hørt noe som helst om dette dere snakker om ? :-?

Lenke til kommentar

Vel jeg kommer i alle fall ikke inn i min ruter. Hvilken adresse skulle den da ha? Jobber jo ikke med det vanlige ngt oppsettet der ruteren har adresse 10.0.0.1. Har en sisco ruter, mulig dette er anderledes med nettopia eller hva de heter.

Når vpn tunellen er oppe fungere denne som en oppringt forbindelse og gir deg full tilgang, altså må du selv styre porter med men brannmur om du vil.

Noen heldiggriser har bare fått oppgradere sine tidliger ngt abo'er og har fått en vanlig delta linje.. noe jeg synes suger stort :) Er jo kjekkt for dem men ikke for oss som har den "ekte" hjemmekontor løsningen.

Lenke til kommentar

Jeg har også uio abo. Jeg har enda ikke måttet logge meg på hjemmekontor.. Er det en innstilling på routeren eller hos ngt? NGT skal slite med å komme inn på min router....

Håper lykken varer like lenge hos meg som hos NesQuick. Jeg har ikke lyst til å "miste min frihet" på internett ved å logge meg på igjennom hjemmekontor...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...