Gå til innhold

Problemer Med Call Of Duty 4 [ ONLINE ]


MST

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hei.

For ikke så lenge siden fikk jeg meg COD4 og har prøvd og komme inn på online.

Men hver gang jeg prøver fortsetter det og kommer " Trying To Join Potential Matches " hele tia.

Har vente lenge, men ingenting skjert, det kommer fortsatt.

Har prøvd med begge online muligheter man kan spille på rank 1, men problemet fortsetter.

Hjelp meg!

 

Min nat-typ er 2, så dette er nok ikke problemet.

Har sett fler personer med dette problemet men ingen konkrete svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri brukt så lang tid på å komme inn. Maks ett minutt eller 2. Tror nok at det kan være en eller annen port du må åpne i routeren din. Foressten kommer du inn på nettet med ps3`n? Playstation store etc? . Husker ikke hvilke porter som gjelder for Cod4, men hvis du søker litt på forumet så finner du det sikkert. Le s i bruksanvisningen for routeren åssen du åpner porter.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har kommet inn på free-for-all 1 gang...

Men har prøvd mange andre ganger og ha ventet opp til en time til jeg gikk lei av og vente..

Men jeg er ikke sikker på hvor bruksanvisningen er:/

Kom til lvl3 før alle quitta gamen jeg var i..Så nå kommer jeg ikke inn igjen.

Fins det ingen guide som funker for de fleste?

Lenke til kommentar

Finner sikkert en bruksanvisning til routeren din på nettet hvis du søker. Finnes vel ikke noen guide til hvordan åpne porter, fordi det finnes vel sikkert like mange måter å gjøre det på som det finnes routere. Men en ting som er sikkert er at du må komme deg inn på menyen til routeren. Står sikkert i bruksanvisningen hva som er adressen. SIkkeret ganske enkelt og selvforklarende når du er i menyen.

Lenke til kommentar
Finner sikkert en bruksanvisning til routeren din på nettet hvis du søker. Finnes vel ikke noen guide til hvordan åpne porter, fordi det finnes vel sikkert like mange måter å gjøre det på som det finnes routere. Men en ting som er sikkert er at du må komme deg inn på menyen til routeren. Står sikkert i bruksanvisningen hva som er adressen. SIkkeret ganske enkelt og selvforklarende når du er i menyen.

 

Ok, takk for svar, men jeg er ganske grønn og vet ikke hvordan jeg kommer meg inn på menyen til routeren, vil du foreslå at jeg ringer NextGentel som er min bredbåndsleverandør eller er dette noe jeg klarer selv?

Lenke til kommentar
Min router er denne: ZyXEL G-2000PLUS v2 (G2000)

Kan du finne en bruksanvisning eller port guide til denne er du snill?

http://zyxel.com/web/support_download_list...420051027091130

 

 

 

Finner sikkert en bruksanvisning til routeren din på nettet hvis du søker. Finnes vel ikke noen guide til hvordan åpne porter, fordi det finnes vel sikkert like mange måter å gjøre det på som det finnes routere. Men en ting som er sikkert er at du må komme deg inn på menyen til routeren. Står sikkert i bruksanvisningen hva som er adressen. SIkkeret ganske enkelt og selvforklarende når du er i menyen.

 

Ok, takk for svar, men jeg er ganske grønn og vet ikke hvordan jeg kommer meg inn på menyen til routeren, vil du foreslå at jeg ringer NextGentel som er min bredbåndsleverandør eller er dette noe jeg klarer selv?

 

 

Kan nok prøve å ringe dem ja, men er nok lurt å vite på forhånd hvilke porter du må åpne.

Lenke til kommentar
Min router er denne: ZyXEL G-2000PLUS v2 (G2000)

Kan du finne en bruksanvisning eller port guide til denne er du snill?

<a href="http://zyxel.com/web/support_download_list...420051027091130" target="_blank">http://zyxel.com/web/support_download_list...420051027091130</a>

 

 

 

Finner sikkert en bruksanvisning til routeren din på nettet hvis du søker. Finnes vel ikke noen guide til hvordan åpne porter, fordi det finnes vel sikkert like mange måter å gjøre det på som det finnes routere. Men en ting som er sikkert er at du må komme deg inn på menyen til routeren. Står sikkert i bruksanvisningen hva som er adressen. SIkkeret ganske enkelt og selvforklarende når du er i menyen.

 

Ok, takk for svar, men jeg er ganske grønn og vet ikke hvordan jeg kommer meg inn på menyen til routeren, vil du foreslå at jeg ringer NextGentel som er min bredbåndsleverandør eller er dette noe jeg klarer selv?

 

 

Kan nok prøve å ringe dem ja, men er nok lurt å vite på forhånd hvilke porter du må åpne.

 

Ok, hvordan kan jeg finne ut av det?

Lenke til kommentar

Ringte nextgentel og fikk da en mail der hvor det sto forklart hvordan man åpner porter men får det rett og slett ikke til.

 

For å åpne porter som er standard i bruk for applikasjoner, gjør du følgende: Åpne din nettleser.I adressefeltet skriver du http://10.0.0.1 og trykker Enter.Du vil da komme inn på din Thomson router. Her inne velger du Hjemmenettverk fra menyen på venstre side.Videre velger du hvilken nettverks enhet din NAT oppføring skal gå mot.Etter dette, velger du Tilordne et spill eller en applikasjon til en lokal nettenhetDu vil da få opp en ny side, med informasjon om eksisterende NAT oppføringer, samt mulighet til å legge inn nye.Her velger du først applikasjon i rullegardinsmenyen. I rullegardinsmenyen til høyre for denne velger du igjen nettverksenhet oppføringen skal gå mot.Du kan da trykke legg til, og se at oppføringen blir lagt inn i menyen.

 

Åpne egendefinerte porter Åpne din nettleser.I adressefeltet skriver du http://10.0.0.1 og trykker Enter.Du vil da komme inn på din Thomson router. Her inne velger du Hjemmenettverk fra menyen på venstre side.Videre velger du hvilken nettverks enhet din NAT oppføring skal gå mot.Etter dette, velger du Tilordne et spill eller en applikasjon til en lokal nettenhetDu vil da få opp en ny side, med informasjon om eksisterende NAT oppføringer, samt mulighet til å legge inn nye.Her velger du opprett nytt spill eller applikasjonLag et navn på oppføringen din, F.eks Ip telefonHak av Manuell konfig av Portmapping, og trykk på NesteHer inne velger du Protokoll type, fra og til hvilken port oppføringen skal gå. Disse er alt som er nødvendig for å åpne en port i routeren.

 

 

 

Noen som har fulgt denne mailen eller har nextgentel som bredbåndslinje og har vært borti dette før?

Endret av BebigBecut
Lenke til kommentar

På side 227 NAT (network address translation), du må åpne port 3075 UDP og 3074 UDP, du må også legge inn ip-adressen til din ps3. Bør sette opp fast ip-adresse på ps3 eller sette opp statisk dhcp på din router til mac-adressen til ps3. Det hjalp veldig for meg, jeg har Zyxel 660hwt (telenor sin boks), jeg fikk melding fra routeren at portene var utenfor rekkevidde, men fikk åpnet portene via telnet.

Lenke til kommentar

Kan prøve, det ser overhode ikke likt ut på routeren min. Jeg tror du skal gå inn på meny 15, 2 (side 285 se på figur 144). På "rule 2" skal du fylle inn 3074 på start port og 3075 på end port, på ip adressen skal du fylle inn ps3 sin ip-adresse. Når det gjelder udp så er jeg ikke helt sikker (hos meg så er det på samme side), skjønte ikke helt bruksanvisningen. Men du kan prøve det først for å se om det hjalp.

 

SOM SAGT, det ser ikke likt ut som på min, og jeg er ingen ekspert. Så fortsett på eget ansvar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...