Gå til innhold

TV-Ut problem med Nvidia skjermkort


Kanchelskis

Anbefalte innlegg

Har i flere år brukt ATI skjermkort med tv-ut via S-video, uten problemer, men sitter for tiden med et XFX Geforce 8500 GT kort, og sliter med å få tv-ut til å fungere slik jeg vil. Jeg bruker S-video kabel og kobler til et 32" Sony Widescreen CRT TV.

 

Det er to ting som jeg sliter med. 1. Jeg finner ikke noe mulighet til å velge "Full screen video", altså som Theatre mode på ATI sine drivere, der jeg kan sitter vanlig på datamaskinen min å jobbe, mens jeg spiller av en film i fullscreen på TV-skjermen. Prøvd alt, men dette får jeg ikke til. Ville tro de skulle være mulig med disse kortene også? Isåfall, er det noen som kunne guidet meg litt om hva som må gjøres :)

 

2. Slik jeg har det satt opp nå, så bruker jeg clone mode og setter filmen på fullscreen på dataskjermen, slik at det blir fullscreen på tv også (har satt ned oppløsningen slik at det passer, og bildet ikke blir for stort). Dette fungerer jo greit som en nødløsning, men problemet er at jeg får en veldig liten "black bar" på venstre side av tv-bildet. Er det noen måte å få vekk denne linja på, ikke veldig irriterende, men nok til at man blir småirritert.

 

 

Som dere kan se er jeg ganske så n00b når det kommer til disse skjermkortene og instillinger etc. Hadde satt stor pris på om noen kunne hjelpe meg litt. På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...