Gå til innhold

Hva er best av disse to 8800 GTS 2.0 vs 8800GTX ?


Priest32

Anbefalte innlegg

XFX vs Asus

 

Vurderer nå å kjøpe et av disse to... Evt alternativer til disse .. Ikke msi-kort... Makspris ca 3300 ?

Ser jo ut for meg som både kjerne og minnehastighet er høyere på GTS enn GTX ...

Men så lenge jeg bare har en vanlig Pci-E port.. Så får jeg kanskje ikke utnyttet det ?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327330

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343732

 

OG, trenger jeg da mer enn 550W PSU ?

Evt anbefalinger på PSU som går brukbart stille..

 

Andre ting som trekker strøm er: (se signatur)

Endret av Priest32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Takk for det. Ser også at Tom's brukte et vanlig HK med standard Psi-E i testen.. Så da vil ikke 1.2 og 2.0 på Pci-E ha noe å si enda..

 

Men jeg ser at GTX'n tar godt ifra på litt høyere oppløsninger. Heldigvis er jeg stort sett fast på 1024x768 jeg. For mest mulig ytelse..

 

Ser også at GTS 512 er meget klokkevennlig..

 

Ser ut som alle testene ble gjort med 530W PSU.. Så da burde jeg veøre dekket med min 550W

 

Noen innvendinger/synspunkter ?

Lenke til kommentar

Ok, la ikke merke til at MSI'n var overklokket jeg..

Da heller det mot et 8800 GTS 512 kort snarlig da..

 

Er det forresten noen forskjell på selve sloten på Pci-E 1.1 og 2.0 ?

Dvs mitt Asus P5B kort har jo Pci-E x16 port..

 

Støtter mitt HK et Pci-E 2.0 ?

 

Liten vits å kjøpe nytt PCI-E2.0 skjermkort hvis jeg ikke får glede av det på mitt hovedkort.

Endret av Priest32
Lenke til kommentar
Ok, la ikke merke til at MSI'n var overklokket jeg..

Da heller det mot et 8800 GTS 512 kort snarlig da..

 

Er det forresten noen forskjell på selve sloten på Pci-E 1.1 og 2.0 ?

Dvs mitt Asus P5B kort har jo Pci-E x16 port..

 

Støtter mitt HK et Pci-E 2.0 ?

 

Liten vits å kjøpe nytt PCI-E2.0 skjermkort hvis jeg ikke får glede av det på mitt hovedkort.

 

PCI-e 2.0 er helt ubrukelig på 8800GTS 512MB da kortet ikke bruker større båndbredde, enn det som går an med PCI-e 1.

Lenke til kommentar
PCI-e 2.0 er helt ubrukelig på 8800GTS 512MB da kortet ikke bruker større båndbredde, enn det som går an med PCI-e 1.

 

Hvorfor leverandøren leverer Pci-E 2.0 på et kort som ikke trenger det, vet jeg ikke. Jeg ville bare vite om jeg kunne bruke det på mitt hovedkort..

Kortet er jo nesten like raskt eller raskere enn et 8800 GTX kort, men koster en god del mindre.. Derfor virker det jo som en grei deal å kjøpe et slikt kort.. Får heller oppgradere HK om ett års tid.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jo, for de som føler de trenger 2560x1920 oppløsning så er det klart at mer RAM hjelper.

 

Er snakk om den nye generasjonen av GTS ja..

Men etter de testene jeg har lest nå. Så trenger ikke jeg det. Ett 8800GTS med 512 denger 8800 GTX med 640 any day, på lavere oppløsninger.. OG, jeg slipper å oppgradere PSU..

Så det spares fort 1-1.5 høvdinger på det..

Men fortsatt er det ingen som har sagt at GPU med Pci-E 2.0 ikke passer på mitt HK, så da går jeg ut ifra at det passer..

Endret av Priest32
Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke til å få brukt høyere enn 1680x1050 på min pc da skjermen ikke støtter høyere. Vil jeg da ha få utnyttet potensialet til GTX eller er et GT/GTS lik så greit for min del? Spiller egentlig ingen rolle da jeg har GTX på døren i morgen men er greit å vite om jeg har gjort et dårlig kjøp eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...