Gå til innhold

Nytt kabinett, åpen for forslag


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg sitter nå med et cooler master mystique 631 og synes dette er blitt litt for lite, varmt og rotete, hoveproblemet er at CPU kjøleren min er kant i kant med PSU viften som dermed suger inn varm luft og blir ekstremt varm.

Tenker derfor på å oppgradere og har satt øynene mine på to kabinetter: Antec Nine Hundred og Lian Li PC7ASCAND-V3(sorte versionen).

 

Lurte derfor på om noen har noen erfaringer eller har noen andre gode kabinetter å anbefale?

Er ikke så veldig kresen på hvordan det ser ut så lenge det er stille og ikke er like fjortis som dette.

 

Hardwaren min:

 

PSU: Corsair HX620

CPU: Intel Q6600 med Thermaltake "Max Orb"

Hovedkort: Asus P5W DH deluxe

Minne: 2x Kingston Hyper X 1gb 4,4,4,12

Skjermkort: Asus EN8800GT

Lydkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer

DVD Brenner: En eller annen random sata brenner

Hardisker: 1x WDC 320GB 2x WDC 500GB

 

På forhånd takk!

-Ezmo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
antec 900 eller antec p182

 

Foreløpig så var første valget mitt Antec 900 men skal gå og lese litt om p182

 

jeg har et cooler master stacker jeg er veldig fornøyd med, god plass (har 8 hardisker, vannkjølingssett med trippel radiator, tank og pumpe inne i kabinettet) og mange vifteplasser

 

Har ikke planer om vannkjøling, så stacker ville vært litt overkill, vil for øvrig ikke ha et likt kabinett som noen av vennene mine har :p

Lenke til kommentar

Jeg har nettop handlet nytt kabinett selv, og som nevnt tidligere så virker det som Antec 900 eller P182 er det du er ute etter. Selv synes jeg den sorte P182 ser mye penere ut, men 900 skal visst være litt bedre for spillsystem.

 

Mine kriterier var litt annerledes enn dine da jeg stort sett bare ville ha et stilrent svart kabinett uten for mye dill, men jeg slenger med de jeg funderte mest på skulle det være av interresse.

Aerocool I-Curve+, Antec Solo (lyddempet), PointOfView Incognito.

I-Curve+ og Solo finner du på prisguiden, mens Incognito har dem for 360,- hos multicom.

Lenke til kommentar
Jeg har nettop handlet nytt kabinett selv, og som nevnt tidligere så virker det som Antec 900 eller P182 er det du er ute etter. Selv synes jeg den sorte P182 ser mye penere ut, men 900 skal visst være litt bedre for spillsystem.

 

Mine kriterier var litt annerledes enn dine da jeg stort sett bare ville ha et stilrent svart kabinett uten for mye dill, men jeg slenger med de jeg funderte mest på skulle det være av interresse.

Aerocool I-Curve+, Antec Solo (lyddempet), PointOfView Incognito.

I-Curve+ og Solo finner du på prisguiden, mens Incognito har dem for 360,- hos multicom.

 

Tingen med både Antec 900 og P182 er at dem har PSUen et stykke vekke fra CPUen/kjøleren noe som jeg legger litt vekt på siden jeg måtte demontere viftekontrolleren på cpu kjøleren jeg har nå fordi den kom oppi bunnen på psuen min.

Lenke til kommentar
Jeg har nettop handlet nytt kabinett selv, og som nevnt tidligere så virker det som Antec 900 eller P182 er det du er ute etter. Selv synes jeg den sorte P182 ser mye penere ut, men 900 skal visst være litt bedre for spillsystem.

 

Bedre for spillsystem? det er jo samme opplegget da, bortsett fra at psu'en og 4 hardisker er adskilt fra resten av hw.

 

Og vinduet da.

Lenke til kommentar

bygde nettopp pc for en kamerat i P182. ble overrasket hvor godt det var. god mulighet for god kabel forleggning, god kjøling og støyendempingen var grei.

 

eneste minuset var at det virkert litt billing på enkelte punkter. ikke like god kvalitet over hele som Lian-Li.

 

har selv et Lian-Li V1000B, men vil anbefale V1100 pga støydemping.

 

vil ikke annbefale 900 etter jeg så dette bildet. så ikke du som det var lett å rydde.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=200444

Lenke til kommentar
bygde nettopp pc for en kamerat i P182. ble overrasket hvor godt det var. god mulighet for god kabel forleggning, god kjøling og støyendempingen var grei.

 

eneste minuset var at det virkert litt billing på enkelte punkter. ikke like god kvalitet over hele som Lian-Li.

 

har selv et Lian-Li V1000B, men vil anbefale V1100 pga støydemping.

 

vil ikke annbefale 900 etter jeg så dette bildet. så ikke du som det var lett å rydde.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=200444

 

Er jo ikke sikkert han skal ha vannkjøling da. Tror de fleste kabinettene blir en del rotete med vannkjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...