Gå til innhold

Battlefield 2 med intel chipset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg installerte BF2 på min laptop i håp om at det virket. Noe det tydeligvis ikke gjør, og jeg vil vite hvorfor..

Jeg har Intel 945 Chipset med GMA950(skjermkortet) og det støtter Pixel Shader 2.0 og opptil 256mb ram. resten av pcen holder også kravene.

Dette er jo over BF2 sine krav, men hvorfor virker det ikke?

Jeg får opp logoen men får den berømte "blackscreen" som tar meg tilbake til skrivebordet.

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Skrevet
Blackscreen og grafikkinstillinger

Blackscreen er - som navnet tilsier - at skjermen blir svart når BF2 startes. I mange tilfeller kommer problemet av inkompabilitet med skjermkort og de systemkravene BF2 har. Sjekk om skjermkortet ditt faktisk støttes. De som bytter fra CRT til LCD-skjerm, eller som har byttet skjermkort etter å ha installert BF2, kan oppleve blackscreen. Her er et par gode tips til hva du kan gjøre:

Gå inn i "Mine dokumenter->Battlefield2->profiles->0001". Der finner du en video.CON fil, som åpnes i wordpad. Da ser du en linje som ser nesten slik ut:

VideoSettings.setResolution 1024x768@60Hz

Forandre hertz/ oppløsning, så den blir som du ønsker.

Du kan også endre disse innstillingene, som bestemmer den grafiske kvaliteten i BF2.

VideoSettings.setTerrainQuality 4

VideoSettings.setGeometryQuality 4

VideoSettings.setLightingQuality 4

VideoSettings.setDynamicLightingQuality 4

VideoSettings.setDynamicShadowsQuality 4

VideoSettings.setEffectsQuality 4

VideoSettings.setTextureQuality 4

VideoSettings.setTextureFilteringQuality 4

"All of the above settings can be adjusted from within the in-game Video settings. However the highest they can be set to is High from within the game (a value of 3). By setting them each to 4 in Video.con (as shown above), you will have them displayed as 'Videosettings_Ultrahigh' in the in-game Video settings screen, and some people believe this increases the graphics quality to Ultrahigh levels. I didn't see any impact from this change, but if you want the absolute best quality in BF2 give it a try."

Siste utvei for å fikse blackscreen-problemer i BF2 er å reinstallere BF2, husk å slette brukerprofilen i "mine dokumenter". Før du reinstallerer: sørg for at skjermkortet ditt er 100% kompatibelt med BF2 og at du har den siste versjonen av skjermkortdriveren installert, ellers kaster du bort tiden din.

For å sjekke din faktiske FPS inne i BF2, kan du ta opp konsollet ved å trykke "|" og skrive "renderer.drawfps 1"

Blackscreen, reboot, CTD (crash to desktop) kan oppstå dersom du har overklokket skjermkortet ditt for mye.

Et tips i forhold til ytelse kan være å slå av AA (AntiAliasing, altså kantutjevning) i innstillingene for skjermkortet. Da kan det være at grafikken ser litt dårligere ut, men på resultatet kan være bedre ytelse i BF2.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=477069

• 2 uker senere...
Skrevet
Er det integrert intel skjermkort du har eller?

jupp.. Er klar over at dette ikke "støttes" av spillet, men det er jo bedre enn kravene på spillet.. Er det så vanskelig å la oss med integrerte skjermkort spille?

Skjermkortet støtter Pixel Shader 2.0, BF2 krever 1.4..

Skrevet
Integrert støttes ikke uansett...

Det er veldig rart, siden det har bedre specs enn hva BF2 krever.. Kjører HL2, Lotro, WoW, Swat 4 etc. fint på pcen.

Skrevet

Det er veldig rart, siden det har bedre specs enn hva BF2 krever.. Kjører HL2, Lotro, WoW, Swat 4 etc. fint på pcen.

Hmm det høres ganske rart ut når du kjører de spillene der som krever mer enn BF2...

Skrevet

Hmm det høres ganske rart ut når du kjører de spillene der som krever mer enn BF2...

;)

Dice, gief intel støtte please!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...