Gå til innhold

Problemer med SKYPE på bærbar PC

Revi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2 pcer i huset, en bærbar og en stasjonær. Installerte SKYPE på den bærbare og det funket greit intil vi koblet til et webkamera. Da henger maskina seg hele tiden når SKYPE er i bruk. Har oppgradert til siste versjon av SKYPE og det samme med kameraprogrammet, som forøvrig er Quickcam (Logitech). Ble til slutt lei og avinstallerte SKYPE på den bærbare og installerte det på den stasjonære. Her funker det helt perfekt. Den bærbare er koblet til internet via et trådløst nettverk, mens den stasjonære har vanlig kabel til routeren. Noen som har noen formening om hva problemet med den bærbare kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

list hardware til begge pcne! Hvilket os er det op pcne ? hvor gammel er dem ? hvilken pcer er det ? bruker du webcamen på begge pcne ?

Endret av Danielsm
Skrevet

Takk for tilbakemelding!

Bruker webcam på begge pc-ene, ja. Men når jeg bruker det på den bærbare, så låser SKYPE seg hele tiden, ikke bare SKYPE, men hele maskina fryser. Dette skjer ikke med den stasjonære, der fungerer det helt fint. Det er samme kamera installert på begge maskinene.

Jeg er ikke akkurat særlig god på hva som befinner seg inni en pc, men den bærbare er en Fujitsu Siemens Amilo Pro, med Intel Celeron prosessor og 1 mb RAM. Denne maskina kjører Windows XP Pro SP2 og er litt over et år gammel. Den stasjonære er en PC med like mye RAM, men har en AMD prosessor, kjører samme OS, denne maskina er nok nærmere 3 år, tror jeg.

Internettaksessen går via trådløst aksesspunkt til den bærbare, men direkte via kabel til routeren på den stasjonære. Jeg vet ikke om det har noe å si, men tanken har slått meg at det kanskje er det at den bærbare er trådløst koblet til internet som er problemet...? Jeg forsøkte å putte kabelen i den bærbare og slå at det trådløse kortet, men kommer av en eller annen grunn ikke på nett, så jeg har ikke akkurat fått testet ut om det funker med kabel rett i PC-en...

Skrevet

Det har ikke noe å si om det er kablet eller trådløst nettverk. jeg tror det er pcn det er et problem med.

du skrev du har en celeron prosessor. og det er ikke noe å skryte av akkurat ;) du skrev ikkke hvor mange ghz den var på, så det er vanskelig. men et webcamera krever jo ikke så mye ram og cpu.

jeg synes det er vanskelig å svare på dette siden jeg ikke vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...