Gå til innhold

Tips til valg av paraply og softboks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hallo..

 

Jeg er litt på utkikk etter paraply og softboks med stativ som man kan sette biltser på (f.eks SB-600/800)

 

Jeg har utrolig lite greie på dette, derfor jeg spør fordi jeg vil bli klokere.

 

Takk på forhånd :)

 

 

hei. driver også med det samme. prøver å finne. jeg har funnet endel på ebay. kjøpte nettopp en grei lampe, og en paraply til 5 dollar.

 

bra nok til mitt hobby bruk. sender du meg en mail privat, skal jeg sende deg en bokfil jeg nettopp har kjøpt om lys m.m, så kanskje du blir klokere.

 

adressen er [email protected]

Lenke til kommentar
Hallo..

 

Jeg er litt på utkikk etter paraply og softboks med stativ som man kan sette biltser på (f.eks SB-600/800)

 

Jeg har utrolig lite greie på dette, derfor jeg spør fordi jeg vil bli klokere.

 

Takk på forhånd :)

 

 

hei. driver også med det samme. prøver å finne. jeg har funnet endel på ebay. kjøpte nettopp en grei lampe, og en paraply til 5 dollar.

 

bra nok til mitt hobby bruk. sender du meg en mail privat, skal jeg sende deg en bokfil jeg nettopp har kjøpt om lys m.m, så kanskje du blir klokere.

 

adressen er [email protected]

 

 

fil er sendt. alle andre som vil ha denne gratis, kan bare sende en melding. en fotobuddy hadde ikkje vært å forakte heller :-) godt nyttår

Lenke til kommentar
Hallo..

 

Jeg er litt på utkikk etter paraply og softboks med stativ som man kan sette biltser på (f.eks SB-600/800)

 

Jeg har utrolig lite greie på dette, derfor jeg spør fordi jeg vil bli klokere.

 

Takk på forhånd :)

 

 

hei. driver også med det samme. prøver å finne. jeg har funnet endel på ebay. kjøpte nettopp en grei lampe, og en paraply til 5 dollar.

 

bra nok til mitt hobby bruk. sender du meg en mail privat, skal jeg sende deg en bokfil jeg nettopp har kjøpt om lys m.m, så kanskje du blir klokere.

 

adressen er [email protected]

 

pm sendt :)

Lenke til kommentar
Hallo..

 

Jeg er litt på utkikk etter paraply og softboks med stativ som man kan sette biltser på (f.eks SB-600/800)

 

Jeg har utrolig lite greie på dette, derfor jeg spør fordi jeg vil bli klokere.

 

Takk på forhånd :)

 

 

hei. driver også med det samme. prøver å finne. jeg har funnet endel på ebay. kjøpte nettopp en grei lampe, og en paraply til 5 dollar.

 

bra nok til mitt hobby bruk. sender du meg en mail privat, skal jeg sende deg en bokfil jeg nettopp har kjøpt om lys m.m, så kanskje du blir klokere.

 

adressen er [email protected]

 

pm sendt :)

 

svarte på meldingen din. trenger vel email for å få sendt deg filen. ikkjef forvent all verden. koster ikkje så mye, men fant ut endel tips der. bla. et lampe fra byggmakker ikkje er all verden, selv om flere luringer på ebay prøver å selge disse til foto

Lenke til kommentar

Mange bra paraplyer på ebay, og jeg har kjøpt der selv. Men prøv å finne en litt seriør leverandør. Den første jeg kjøpte var belagt med sølv på innsiden, og av så dårlig kvalitet at sølvet drysset av og laget glitterstøv over hele leiligheten min.

 

Sist kjøpte jeg fra oeccamera på ebay, og er veldig fornøyd. Det er paraplyer med litt størrelse på. Det er hvite paraplyer med trekk utenpå. Uten trekket kan de brukes til å skyte gjennom (shoot through umbrella).

 

Stativer fant jeg det dessverre vanskeligere å finne billig, siden det blir for mye porto.

Lenke til kommentar

Jeg synes i alle fall det er verdt en titt. Men husk at dersom varen+porto blir over 200kr kommer MVA i tillegg. Og fortollingsgebyr. Men selv da er det ofte mye å spare.

 

Og så er det slik at amerikanske selgere automatisk fører på korrekt verdi, mens selgere fra f.eks Hong Kong oftest setter på en verdi som gjør at pakken kommer under tollgrensen, dersom du ber om det. (Etikken om det er diskutert mange ganger her på forumet, men det er nå engang slik i alle fall)

Lenke til kommentar
Jeg synes i alle fall det er verdt en titt. Men husk at dersom varen+porto blir over 200kr kommer MVA i tillegg. Og fortollingsgebyr. Men selv da er det ofte mye å spare.

 

Er det ikke slik at hvis varens verdi er under 200kr, så er både vare og frakt momsfritt? Mens hvis varens verdi overstiger 200kr (ja, beløpet har vært på samme nivå siden 1976!) så skal det beregnes moms av BÅDE varens verdi OG frakten? Er 99% sikkert på at dette er tilfellet. (og så må man jo legge til diverse fortollingsgebyrer som Posten/etc tar seg betalt for.)

 

Itillegg er det jo greit å minne om at det ikke er moms/toll på bøker uansett vareverdi. Har selv bestilt mange bøker fra amazon.com og play.com, anbefales:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...