Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC, ingen bilde samt flere reboots etter trykk av powerbutton.


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Har nettopp kjøpt en ny PC fra Komplett av type "PC i deler" Link til pakkeløsningen.

 

Har montert PC-en og dobbelsjekket alle kabler/koblinger at alt er som det skal, men ved boot så dukker det ikke opp bilde på skjerm og PC-en rebooter flere ganger på rad før den durer avgårde.

 

HD, DVD drev og vifter går, men ingenting annet fungerer.

 

Får ikke opp noen pip fra POST heller.

 

Har testet å ta ut CMOS batteri for en time, og har også testet å flytte jumperen for CMOS reset uten noe lykke der heller.

 

Har heller ikke noen sjanse å få testet komponentene i den PC-en jeg sitter på nå siden den ikke har støtte for noe av det nye.

 

På forhand takk for eventuell hjelp.

Endret av flakken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet å rive ut HD og DVD drev for så og starte PC-en på nytt igjen, reboot problemet er borte men fremdeles ikke noe bilde på skjerm.

 

Antar at jeg har fått en PSU som er defekt, skal teste en 1KW PSU hvis jeg får muligheten for å se om den som fulgte med faktisk er defekt.

Lenke til kommentar

Har testet å reseate skjermkortet, ikke noe lykke der.

Har testet å starte opp PC-en med tre forskjellige rambrikker, fremdeles ikke noen forandring. Ingen pipelyder eller signal til skjermen.

 

Har heller ikke muligheten å teste mine gamle deler på den siden alt untatt HD og DVD drev er inkompatibelt med min gamle hardware.

Lenke til kommentar

Du har vell brukt slike avstandstykker som festes på hovekortbrettet?

Man må ikke bruke flere enn det er skruehull på hovedkortet ,en kamerat tok på flere i den tro at

det ville gi bedre støtte ,men sjangsen er da stor for å kortslutte/ødelegge hovedkortet.

Endret av viceroy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...