Gå til innhold

Microsoft patent tvinger brukerne til å se gjennom reklamer :O


HeoAnd

Anbefalte innlegg

A new patent application filed by Microsoft describes methods for "enforcing" advertisements in downloaded media. Traditionally, ads accompany streaming content and, by extension, restrict that content to a browser. But technology that could bring ads to downloaded content would open up new opportunities for digital distribution services, advertisers, and consumers, and could give DRM a whole new leg to stand on.

 

Microsoft's patent application, titled Enforcing Advertising Playback For Downloaded Media Content, describes systems that are based both on tokens and DRM which would prohibit playing a media file unless its accompanying advertising is viewed. The technology is designed to prohibit fast-forwarding, editing, or otherwise circumventing the advertisements, though it is unclear exactly where the ads would be placed. Internet users have repeatedly announced their distaste for pre-roll ads in streaming content and video games, but users of NBC's Hulu service reportedly don't mind its TV-like interstitial ads.

 

ms prøver virkelig å bli elsket her ^^

for ett 'patent'

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man ikke så det komme at det ville komme måter å implementere systemer som gjør at brukere må se reklame på streamet materiale, så har man gjort som strutsen når den blir skremt, stukket huet under jorda. At det taes ut patenter på slike ting er heller ikke noe nytt. Dette gjøres uavhengig om de i framtiden har tent å gjøre det, og det gjøres for å sikre egne interesser i framtiden, slik at de ikke plutselig må betale store royalties til et selskap som ikke har skapt noe men bare sitter på en patent. Microsoft er ikke alene om å gjøre dette, alle store selskaper tar kontroll på så mane patenter de bare klarer innen for sin sektor, bare spør Apple som plutselig ble anklaga av Creative for patentbrudd på meny-systemet de benytter på sin Ipod (for det tok Creative ut patent på, men om de faktisk endte opp med å måtte betale er jeg litt usikker på, bare at det i utgangspunktet ble sagt at de måtte det).

 

De som produserer materiale som streames over nett on demand skal også tjene penger, så reklame er nok også i dette mediet et nødvendig (og velkomment?) onde i framtiden.

 

Arlendius

 

Edit: Kom på et mer relevant eksempel også. PS3 hadde vel ikke rumble på håndkontroll når den kom ut, fordi det var et brudd på et patent et selskap hadde på nettopp dette, og Sony måtte løse denne tvisten før de kunne ha dette på sine nye håndkontroller ( http://www.engadget.com/2007/03/02/sony-an...ing-to-the-ps3/ ).

Endret av Arlendius
Lenke til kommentar

stakkars gutt. du er forvirret.

 

først tok de (reklamen) over tven.

så www. med de plagsomme popupsene. det er liksom sehit! se hit! alltid! hele deøgnet 24/7.

det kommr til ett punkt hvor man må spørre seg; hvor går grensen?

på tven kan du switche kanal, popups kan man klikke vekk eller blocke.

er vel ikke lenge til man for ett "saw" like device på huet som holder øya oppe og tvinger deg å se på reklame,reklame og reklame. sikkert noen som kan ta ett patent på ett slikt device men er det noe "kult" da?

ser omtrent ikke på tv mer pga all 'reklamen'. hjernevasking spør du meg...

 

snakk om struts med huet i sanda? legg til røvkjørt så er du der... -_-

så mye mer jeg kunne lagt til men det er ikke vits engang.

Lenke til kommentar
stakkars gutt. du er forvirret.

 

snakk om struts med huet i sanda? legg til røvkjørt så er du der... -_-

så mye mer jeg kunne lagt til men det er ikke vits engang.

 

Wow du var da seriøs. Jeg kom med et seriøst svar, du kommer med nedlatende piss. Skikkelig voksent gjort! Håper du føler deg stor der du sitter! Om du vil kalle en på nesten 30 for gutt, så får det være opp til deg.

Jeg orker i alle fall ikke svare deg seriøst flere ganger.

 

Arlendius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...