Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med fildeling


Anbefalte innlegg

Har problemer med å dele filer over nettverket.

 

Jeg skulle ha lan i helga, 2 dager før skulle jeg sjekke om alt virket med nettverk og deling og sånt.

Men når jeg skulle prøve å dele noe med en annen stasjonær data(familie data) så virket det ikke,

jeg delte en mappe med bilder, men fann ingenting, prøvde med ip, og på mine nettverks steder, men jeg fann ingenting. Det har virket før, og jeg har ikke gjort noen endringer heller.

 

Jeg har 2 søstre de har hver sin bærbar datamaskin og de finner hverandre med engang, det må vær noe feil med mine innstillinger jeg har testa alt, søkt på google og alt, jeg har tatt nettverksveiviseren flere ganger. jeg kjørt nettverksveiviser på alle maskinene i huset.

 

Jeg sitter nå her med en bærbar og min pc, den bærbare finner 2 maskiner til, men det er mamma sin og min søster, den finner ikke meg.

 

Vi har begge av brannmur, vi er på samme nettverk, jeg har testa på å koble til med ip og brukernavn, men det går ikke. det må ver noe med mine innstillinger. hva kan det vær, jeg skal på lan imorra å jeg trenger dette i orden.

 

please flere råd til å fikse dette?

 

 

JEG SKAL PÅ LAN I MORRA! KRISE!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er et helt vanlig problem på vista, hvis det er det du har...

1 Høyreklikk på mappen du vil dele (på vista maskinen) og velg deling

(gjerne legg mappen på skrivebordet, for å unngå enkelte problemer på enkelte maskiner)

2 Skriv <<alle>> (uten<>) inn i boksen og klikk enter

3 Klikk på der det står "leser" under tillatelsesnivå og velg medeier, klikk del og vent

4 Høyreklikk på mappen igjen og velg egenskaper og så deling

5 Klikk avansert deling

6 Merk boksen for "del denne mappen"

7 Klikk tillatelser og merk av boksen for alle tillatelser

8 klikk OK og OK

9 Slå av evt. brannmurer

 

Si fra hvis det ikke går :)

 

XP:

Kontrollpanel->nettverk ->Sett opp hjemmenettverk eller et lite kontornettverk(eller noe sånt) :) Antakelig kan det hjelpe å fullføre veiviseren. Dobbeltskjekk brannmurer o.l.

Lykke til ;D

Endret av bluefire
Lenke til kommentar
Dette er et helt vanlig problem på vista, hvis det er det du har...

1 Høyreklikk på mappen du vil dele (på vista maskinen) og velg deling

(gjerne legg mappen på skrivebordet, for å unngå enkelte problemer på enkelte maskiner)

2 Skriv <<alle>> (uten<>) inn i boksen og klikk enter

3 Klikk på der det står "leser" under tillatelsesnivå og velg medeier, klikk del og vent

4 Høyreklikk på mappen igjen og velg egenskaper og så deling

5 Klikk avansert deling

6 Merk boksen for "del denne mappen"

7 Klikk tillatelser og merk av boksen for alle tillatelser

8 klikk OK og OK

9 Slå av evt. brannmurer

 

Si fra hvis det ikke går :)

 

XP:

Kontrollpanel->nettverk ->Sett opp hjemmenettverk eller et lite kontornettverk(eller noe sånt) :) Antakelig kan det hjelpe å fullføre veiviseren. Dobbeltskjekk brannmurer o.l.

Lykke til ;D

 

 

Jeg har ikke vista, ingen andre har det heller, alle har xp. trenger hjelp fort! skal på lan om noen timer.

Lenke til kommentar
Sjekk att maskinene har "Fil og Printer deling for windows nettverk(eller hva det nå heter på norsk(File and Printer Sharing for Microsoft Networks)) aktivert på nettverkskortene på begge maskinene, har skapte mye hodebry hos fadern' det, for vi glemte å sjekke det :p

Får du pingen den andre maskinen?

 

 

 

Åssen gjor jeg det? jeg har en sånn liten 3com usb trådlis ting.

 

 

 

ALLE MASKINENE KJØRER TRÅDLØST BTW!

Endret av EgsetH
Lenke til kommentar

Disable firewallen din og prøv å få kontakt med PC-en igjen, får du kontakt da er det i firewallen at problemet ligger, får du fremdeles ikke kontakt da er det i innstillingene problemet ligger.

 

Dersom det er i firewallen (som er mest trolig ut fra hvordan du beskriver det) så må du prøve enten bare disable i den perioden du skal dele eller sette deg inn i hvordan firewallen din funker og prøve å utbedre det på den måten :)

 

Lykke til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...