Gå til innhold

Fjerne lydsperre på Creativ Zen?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Det står i manualen på CDen. :D Du finner instillingen i System -> Audio Settings -> Restrict Volume.

Denne begrensningen er vel skrudd av fra butikkens sin side, var i alle fall det på min Zen. Det som hadde vært enda mer interessant hadde vært å vite om det er mulig å få lyden enda høyere enn det som er "tillatt" på spilleren, volumsperre på eller ikke.

Lenke til kommentar
Det står i manualen på CDen. :D Du finner instillingen i System -> Audio Settings -> Restrict Volume.

Denne begrensningen er vel skrudd av fra butikkens sin side, var i alle fall det på min Zen. Det som hadde vært enda mer interessant hadde vært å vite om det er mulig å få lyden enda høyere enn det som er "tillatt" på spilleren, volumsperre på eller ikke.

Da er det bare å installere amerikansk firmware :)

Lenke til kommentar
Det står i manualen på CDen. :D Du finner instillingen i System -> Audio Settings -> Restrict Volume.

Denne begrensningen er vel skrudd av fra butikkens sin side, var i alle fall det på min Zen. Det som hadde vært enda mer interessant hadde vært å vite om det er mulig å få lyden enda høyere enn det som er "tillatt" på spilleren, volumsperre på eller ikke.

Da er det bare å installere amerikansk firmware :)

Jeg gikk inn på USA-sidene til Creative og lastet ned firmwaren der. Men jeg opplever ikke at volumet har blitt høyere, og maksvolumet er ennå 25 streker (som før)... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gå inn på informasjon på spilleren og se hva firmwaren heter. Hvis den slutter på *e da har du fortsatt europeisk.

Okei. Jeg har to filer med firmware på. Den ene heter ZEN_PCFW_L22_1_20_02e.exe og er hentet fra Creatives norske sider. Den andre, som jeg hentet fra USA-sidene heter ZEN_PCFW_L22_1_20_02.exe. Nå har jeg prøvd å oppdatere med den sistnevnte to ganger, men jeg får fortsatt e på slutten i spilleren. Vet du hvordan jeg kan overbevise spilleren om at den skal kjøre amerikansk firmware?

 

EDIT: Fant ut av det etter massevis av intensiv googling :p

 

Så gjør vi så:

  1. Koble din Zen fra PCen, og skru den helt av.
  2. Så holder du inne spill/pause-knappen mens du skrur på igjen.
  3. Nå er du i recovery mode. Velg "Reload firmware".
  4. Etterpå kobler du Zen til PCen, og installerer amerikansk firmware. Du finner det på Creatives amerikanske nettsider. Filnavnet skal IKKE slutte på e.
  5. Finito! :D

Maksvolumet er 25 streker som før, men volumet blir likevel merkbart høyere. MYE høyere! :D

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Gå inn på informasjon på spilleren og se hva firmwaren heter. Hvis den slutter på *e da har du fortsatt europeisk.

Okei. Jeg har to filer med firmware på. Den ene heter ZEN_PCFW_L22_1_20_02e.exe og er hentet fra Creatives norske sider. Den andre, som jeg hentet fra USA-sidene heter ZEN_PCFW_L22_1_20_02.exe. Nå har jeg prøvd å oppdatere med den sistnevnte to ganger, men jeg får fortsatt e på slutten i spilleren. Vet du hvordan jeg kan overbevise spilleren om at den skal kjøre amerikansk firmware?

 

EDIT: Fant ut av det etter massevis av intensiv googling :p

 

Så gjør vi så:

  1. Koble din Zen fra PCen, og skru den helt av.
  2. Så holder du inne spill/pause-knappen mens du skrur på igjen.
  3. Nå er du i recovery mode. Velg "Reload firmware".
  4. Etterpå kobler du Zen til PCen, og installerer amerikansk firmware. Du finner det på Creatives amerikanske nettsider. Filnavnet skal IKKE slutte på e.
  5. Finito! :D

Maksvolumet er 25 streker som før, men volumet blir likevel merkbart høyere. MYE høyere! :D

 

 

Takker så mye, du sparte meg nettopp masse googling :)

Kjøpte meg nettopp en 4gig zen black, og volumet er den eneste tingen jeg ikke er helt fornøyd med så langt.

Endret av Talwin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...