Gå til innhold

Ny PC, mange spørsmål. Pris: ca 13 000


Anbefalte innlegg

Du burde kjøpe en rimeligere strømforsyning, hva med HX620 eller TX650 modellen?

 

Filmzes:

Usikker på om det var HW's test eller dinside.no sin test men det var noen punkter hvor den lå likt/rett under GT, dessuten er ikke 8800GTS heftig mye bedre, og den er ikke verdt pengene for alle, bortsett fra hvis du skal overklokke da ^^...

GTS er jo bare en heftigere spesifisert GT, så om den sliter mot GT så er det enten en bug i programmet, eller en driverfeil.

 

Om du tenker på HW.no sin test så tester de jo mot et ganske kraftig oc 8800gt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så da er egentlig 8800 GTS et bedre valg for min del, ser sånn ut i alle fall.

 

Når det gjelder hovedkort, hva er det som gjør Asus P5N-E SLI til et bedre valg enn ABIT IP35 Pro?

 

Vil DENNE strømforsyningen være grei til mitt oppsett, eller bør jeg gå for HX620?

 

 

En annen ting jeg lurer litt på som jeg var inne på tidligere... Jeg har to raptorer på 74 GB, men vil ikke kjøre i raid. Hvordan kan jeg best utnytte dette? Det jeg har tenkt på er å sette en til OS, en til programmer (og Flightsim), og en 500GB som jeg bruker til lagring. Er dette OK, eller helt på trynet? Bør programmer ligge på samme disken som OS?

 

Vet det blir en del spørsmål fra meg, men tusen takk for at dere gidder å svare :)

Lenke til kommentar
Ok, så da er egentlig 8800 GTS et bedre valg for min del, ser sånn ut i alle fall.

 

Når det gjelder hovedkort, hva er det som gjør Asus P5N-E SLI til et bedre valg enn ABIT IP35 Pro?

 

Vil DENNE strømforsyningen være grei til mitt oppsett, eller bør jeg gå for HX620?

 

 

En annen ting jeg lurer litt på som jeg var inne på tidligere... Jeg har to raptorer på 74 GB, men vil ikke kjøre i raid. Hvordan kan jeg best utnytte dette? Det jeg har tenkt på er å sette en til OS, en til programmer (og Flightsim), og en 500GB som jeg bruker til lagring. Er dette OK, eller helt på trynet? Bør programmer ligge på samme disken som OS?

 

Vet det blir en del spørsmål fra meg, men tusen takk for at dere gidder å svare :)

Harddiskene på 1 TeraByte er raskere enn Raptor 74gb

Lenke til kommentar
Når det gjelder hovedkort, hva er det som gjør Asus P5N-E SLI til et bedre valg enn ABIT IP35 Pro?

 

Det var bare for å foreslå et alternativ som gir deg mulighget til SLI. Du legger jo opp til ganske kurante spesifikasjoner på PC-en så langt, så da har du muligheten til å øke på litt hvis det melder seg et behov senere.

 

Ang harddiskene og lagring, så vil jeg bare si at hvis det er viktige data så vurder en form for backup. Hvis ikke Raid1, så en ekstern harddisk eller noe.

Lenke til kommentar

Få deg Vista Home Premium 32bit. Dette er mye mer brukervennlig enn XP og er operativsystemet for fremtiden. SP1 kommer like rundt hjørnet og fikser mye av kritikken som har kommet. All ny software vil være rettet mot bruk av Vista, selv om det nok også kan brukes på XP. DX 10 får du jo kun på Vista. Glem XP.

Endret av peffi
Lenke til kommentar
Få deg Vista Home Premium 32bit. Dette er mye mer brukervennlig enn XP og er operativsystemet for fremtiden. SP1 kommer like rundt hjørnet og fikser mye av kritikken som har kommet. All ny software vil være rettet mot bruk av Vista, selv om det nok også kan brukes på XP. DX 10 får du jo kun på Vista. Glem XP.

 

Har du ikke den samme problemstillingen med ram på 32bit vista? Og hvorfor 32bit fremfor 64bit hvis man skal oppgradere?

Lenke til kommentar
Få deg Vista Home Premium 32bit. Dette er mye mer brukervennlig enn XP og er operativsystemet for fremtiden. SP1 kommer like rundt hjørnet og fikser mye av kritikken som har kommet. All ny software vil være rettet mot bruk av Vista, selv om det nok også kan brukes på XP. DX 10 får du jo kun på Vista. Glem XP.

Hmm, fok har høye forhåpninger om magien til SP1

 

Bedre UAC?

Bruker den fortsatt 700mb ram på en maskin med 1gb tilgjengelig? (Nei, forbruket synker ikke når man starter spill, en clean install av 64-bits ultimate)

Windows defender, ikke få meg til å le...

Kan man selv velge når harddiskindexeringa skal starte, for det er j**** irriterende når maksina går som sirrup bare fordi at vista "føler for det".

Lenke til kommentar

Av det jeg vet er det ikke all software som kjører på Vista 64bit, men det vet sikkert andre mer om. Spør deg også om systemet du kjøper vil kunne ta DDR3-minne den dagen det eventuelt blir aktuelt å bytte til det. Har man fler plasser til grafikk-kort så kan man kjøpe et kort nå og slenge inn fler i SLI eller CF den dagen prisene synker og spilla krever mer. Jeg skal og kjøpe meg ny PC på nyåret men venter til jeg får Vista med SP1 ferdig innstallert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...