Gå til innhold

Nikon D80 m/ AF-S Nikkor 18-135mm objektiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært til handel av et Nikon D80 m/ AF-S Nikkor 18-135mm objektiv, og trenger litt tips om hva jeg kan gjøre for å få tatt bra bilder av skate/snowboard. Er dette riktig utstyr til slik actionfoto og/eller hva kunne jeg gått til innkjøp av for å kunne forbedre bilder etc, med et D80 hus? Er svært ny innenfor dette, og vil helst unngå å kjøpe noe feil osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et fleksibelt og optisk ganske bra objektiv du har kjøpt, så du vil klare deg lenge med det. Sats på å lære deg å ta gode bilder med det du har før du går til innkjøp av noe mer - unaket er en ekstern blits, som du vil trenge i vintermørket.

Actionbilder blir best om du er midt oppi det som skjer - den vikitgste fotoregelen er "gå nærmere!"

Skrevet

Om vedkommende er veldig glad i slalom og skal ta action bilder er ikke 18-135 ideel. Den er for lyssvak. Du vil aldri få skarpe bilder med den i bakken med mindre det er midt i solsteika, og når jeg står slalom har jeg erfart at det fort blir mørkt :)

Men her ønsker trådstarter også noe til skate og snowboard, så da er det vel vidvinkel som teller. 14-25 f2.8 fra Nikon vil vel redde han noe? :D

Skrevet
..............14-25 f2.8 fra Nikon vil vel redde han noe? :D

Jøss, har det kommet enda et nytt objektiv? :p

@ trådstarter; Utstyret er mer enn godt nok til å ta glimrende bilder med. Det du henter mest på er å lære og bruke utstyret, dets svakheter og styrke samt etterbehandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...