mrnize Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Jeg har vært til handel av et Nikon D80 m/ AF-S Nikkor 18-135mm objektiv, og trenger litt tips om hva jeg kan gjøre for å få tatt bra bilder av skate/snowboard. Er dette riktig utstyr til slik actionfoto og/eller hva kunne jeg gått til innkjøp av for å kunne forbedre bilder etc, med et D80 hus? Er svært ny innenfor dette, og vil helst unngå å kjøpe noe feil osv..
Anew Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Det er et fleksibelt og optisk ganske bra objektiv du har kjøpt, så du vil klare deg lenge med det. Sats på å lære deg å ta gode bilder med det du har før du går til innkjøp av noe mer - unaket er en ekstern blits, som du vil trenge i vintermørket. Actionbilder blir best om du er midt oppi det som skjer - den vikitgste fotoregelen er "gå nærmere!"
Ni kon Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Om vedkommende er veldig glad i slalom og skal ta action bilder er ikke 18-135 ideel. Den er for lyssvak. Du vil aldri få skarpe bilder med den i bakken med mindre det er midt i solsteika, og når jeg står slalom har jeg erfart at det fort blir mørkt Men her ønsker trådstarter også noe til skate og snowboard, så da er det vel vidvinkel som teller. 14-25 f2.8 fra Nikon vil vel redde han noe?
dhjerp Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 ..............14-25 f2.8 fra Nikon vil vel redde han noe? Jøss, har det kommet enda et nytt objektiv? @ trådstarter; Utstyret er mer enn godt nok til å ta glimrende bilder med. Det du henter mest på er å lære og bruke utstyret, dets svakheter og styrke samt etterbehandling.
saturnia Skrevet 23. desember 2007 Skrevet 23. desember 2007 Er enig med dhjerp.. 14-24 f2.8 som Øyvind sikter til, tar ikke noe mye bedre bilder enn 18-135mm hvis fotografen ikke kan å bruke huset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå