Gå til innhold

SMS problem med Telnor


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå hatt en sak gående siden 10. november med Telenor om hvorfor jeg ikke får SMS fra flee land, og jeg får heller ikke sendt/mottatt fra flere nettsteder.

 

Er det noen her som vet mye om hvordan SMS systemet fungerer internasjonalt eller i det hele tatt?

 

Telenor lukker stadig saken min uten å si ifra, og konkluderer hver gang med at avsender må sjekke sitt system.

 

Men hvor ligger logikken i det? Jeg får ikke SMS fra Vodaphone i Spania, AT&T i USA, Vodaphone i England

 

Og jeg får ikke en gang mottatt SMSer med nedlastingslinker fra f.eks Opera.

 

Telenor teknisk påstår hardnakket at alt er i orden i ders system. Jeg har foreslått at de sletter hele abonnementet mitt og oppretter det på nytt, men det sier de ikke er noen vits.

 

Noen som har noen tips? Post og Teletilsynet knan heller ikke hjelpe meg, fordi Telenor har ikke noe krav på seg at mitt SMS system skal fungere.

 

Til syvende og sist vil jeg prøve å få jobben med på å bytte fra Telenor kun for meg, men det spørs om jeg får til. Går ikke det, forlanger jeg nesten et nytt mobilnummer av Telenor.

 

For ordens skyld: Jeg har forsøkt med nytt SIM-kort, og jeg får mottatt SMS med kollega SIM-kort fra Spania.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet at NetCom hadde et problem med Vodafone i England, så det kan være tilsvarende problemer for Telenor? Kan dessverre ikke så mye om hvordan SMS systemet fungerer, da..

Skrevet (endret)
Jeg har nå hatt en sak gående siden 10. november med Telenor om hvorfor jeg ikke får SMS fra flee land, og jeg får heller ikke sendt/mottatt fra flere nettsteder.

 

Er det noen her som vet mye om hvordan SMS systemet fungerer internasjonalt eller i det hele tatt?

 

Telenor lukker stadig saken min uten å si ifra, og konkluderer hver gang med at avsender må sjekke sitt system.

 

Men hvor ligger logikken i det? Jeg får ikke SMS fra Vodaphone i Spania, AT&T i USA, Vodaphone i England

 

Og jeg får ikke en gang mottatt SMSer med nedlastingslinker fra f.eks Opera.

 

Telenor teknisk påstår hardnakket at alt er i orden i ders system. Jeg har foreslått at de sletter hele abonnementet mitt og oppretter det på nytt, men det sier de ikke er noen vits.

 

Noen som har noen tips? Post og Teletilsynet knan heller ikke hjelpe meg, fordi Telenor har ikke noe krav på seg at mitt SMS system skal fungere.

 

Til syvende og sist vil jeg prøve å få jobben med på å bytte fra Telenor kun for meg, men det spørs om jeg får til. Går ikke det, forlanger jeg nesten et nytt mobilnummer av Telenor.

 

For ordens skyld: Jeg har forsøkt med nytt SIM-kort, og jeg får mottatt SMS med kollega SIM-kort fra Spania.

 

Du har sikkert en god sak, men jeg ville da virkelig sjekket "eget utstyr" før jeg begynner å klandre andre.

Hva med å prøve sim-kortet som ikke fungerer i den telefonen du har det i nå, i en annen mobil-telefon.

Fungerer det da?

 

EDIT: Nei, ved å benytte kameraten din sitt sim-kort i din telefon vil ikke nødvendigvis utelukke feil på din telefon. Jeg ville alikavel prøvd det jeg kunne fra min side, før jeg lemper problemet over på andre :)

Endret av Youcef
Skrevet

jeg har forsøkt mitt SIM-kort i andre telefoner uten at det hjalp, og jeg har dessuten fått flunkende nytt SIM-kort av Telenor.

  • 2 uker senere...
Skrevet
jeg har forsøkt mitt SIM-kort i andre telefoner uten at det hjalp, og jeg har dessuten fått flunkende nytt SIM-kort av Telenor.

 

Presentert problemet for dem?

Eventuelt hva sa dem ?

Skrevet
jeg har forsøkt mitt SIM-kort i andre telefoner uten at det hjalp, og jeg har dessuten fått flunkende nytt SIM-kort av Telenor.

 

Presentert problemet for dem?

Eventuelt hva sa dem ?

 

de sier hele tiden at avsender må sjekke sin leverandør. Jeg er nå i ferd med å gjøre dette for en av mange som har forsøkt å sende til meg. Men det virker nesten som at dette må rettes manuelt hos hver eneste mobil leverandør i hele verden. Det er jo det Telenor sier. Det tror jeg ikke noe på. De sier dette, fordi de har ikke noen annen forklaring. Kan de ikke også tilkjennegi at det kanskje er en bug i deres system?

Skrevet
Om de i utlandet sender deg en SMS fra en annen operatør kan du motta den da?

 

 

Det har jeg skrevet lenger opp i tråden, men nei, stort sett så kan jeg ikke det, selv om jeg fikk igjennom en SMS fra Danmark her om dagen. Så det er ikke helt låst. Det er avhengig av selskap. Men Vodaphone i Spania og England når ikek til meg, pluss AT&T + 2 andre amerikanske selskaper.

 

Mine kollegaer på jobben har aldri hatt problemer med å motta SMS fra utlandet, men så kan det hende at de har fått fra andre Telenor-kunder, det glemte jeg å spørre om.

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men jeg regner med at avsenderen har husket å skrive 0047/+47 (som er koden for å ringe inn til Norge) foran meldingen? Om de ikke har gjort det kommer ikke meldingen frem.

Skrevet

faktisk, jeg er i Telenor sitt nett her i Norge og får ikke SMS fra Vodaphone i Spania. Og tilogmed når jeg er på ferie i Spania, får jeg ikke SMS når jeg roamer med Vodaphone sitt nett.

 

Så vi skal be Vodaphone i Spania sjekke sine innstillinger slik Telenor sier, men det forklarer jo ikke at jeg ikke kan motta fra de andre operatørene også.

Skrevet

I morgen skal jeg ringe Kundeservice Bedrift, som forresten aldri har ringt meg tilbake om hva som vil skje videre isaken, selv om de sier de skal det, og jeg skal si at det virket heller ikke når jeg befant meg i Vodaphone sitt nett i Spania. Fysisk.

 

Og jeg skal si at jeg ikke mottar en masse Web SMS bestillingslinker som andre Telenor-brukere får.

 

Det kan da ikke være noen tvil her om at det er noe med MII abonnement som er feil? Er det noen som tør å vedde 100 kr i mot at det vil virke om jeg får tildelt et nytt mobilnummer?

Skrevet (endret)

Klarer du å motta SMS fra annen Telenorkunde i telenor sitt nett hvis de bruker +47/0047?

Har du mulighet til å teste om du mottar SMS med +47/0047 fra en bruker av netcom sitt nett?

Endret av Elgvenn2
Skrevet

Det hjalp ikek at Telenor slettet hele oppsettet og la det inn på nytt. Nå får jeg nytt nummer. De konkluderte med at nummerserien min, 460-, må ha sperrer hos visse operatører i utlandet.

 

Men jeg kjører saken videre i det skjulte. Jeg overfører nummeret til et annet selskap og vil teste der også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...