Gå til innhold

Skrivehelvete med HP


Anbefalte innlegg

Her skal jeg skrive ut noe fint mht. julaften-, har dårlig tid,- og låner moderns relativt nye HP DeskJet 5940 blekkskriver. Jeg plugger den i og Windows XP oppdager den som DeskJet 5900, men den vil ikke fungere uten at jeg laster ned en 50MB stor driver. Jeg laster ned driveren, hvor jeg mot slutten av installasjonen for vite at skriveren trenger et par DLL-filer systemet mitt mangler...

 

Ingen krise, jeg kobler skriveren til en annen maskin med Windows XP og ser om det går glatt. Denne maskinen hadde førstenevnte DLL-filer i orden, men her stanser installasjonen fordi den mangler UNIDRVUI.dll. Denne filen finner jeg på nettet og laster ukritisk ned, da sikkerhet er rimelig likegyldig for meg i øyeblikket. Et lite sekund trodde jeg at jeg var i mål, inntil setup sier den mangler UNIDRV.hlp (en forbasket hjelpefil med FAQ???) og at den ikke KAN komme videre uten. Denne filen finner jeg ikke på nett, og det ser mørkt ut for hele julekortidéen min rett og slett :roll:

 

God Jul fra Hewlett Packard, som er så inkompetente at de selv ikke med 50MB drivere klarer å få en blekkskriver til å virke i det hele tatt i Windows XP SP2. FOR DÅRLIG!

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...