Gå til innhold

DVD spiller hakker på noen DVD-filmer, andre som har hatt problemer/vet løsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

som i tittel, min JVC XV-N342S hakker ved avspilling av enkelte DVD-filmer. dette er da vanlige kjøpte DVD filmer, og burde ikke ha problemer i en vanelig DVD-avspiller.

dette er da bilde og lyd som stopper litt ca hver halve minutt., og er veldig irriterende. det merkelige er at dette da ikke er alle DVD filmer, og det kan være at den ikke funker en dag, mens neste uke fungerer samme DVD.

noen som har hatt dette problemet før? løsninger / tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må vel være noen andre som har hatt et sånt problem med DVD spilleren sin?

problemet er forferderlig irriterendes og vil gjerne slippe og kjøpe ny. :(

• 2 uker senere...
Skrevet

du kan jo åpne den og støvsuge den og sjekke om det er noe dritt inne i dvd rommen? hehe, vet ikke helt da, men kan jo prøves, men tror at garantien blir borte vis du skrur den opp da?

Skrevet

Jeg har definitivt hatt dette problemet med min gamle Dantax VHS/DVD-kombi. Den er kresen på platene. Ser man riper eller flekker på dem, er man garantert hakking. Særlig 57 minutter ut i filmen, men noen filmer hakker hele veien. Noen plater oppfører seg også sånn uten at det er synlig feil på dem. Det kan se ut til at DVD-er fra enkelte distributører er overrepresentert blant de som har problemer, f.eks. er det blitt et varsel om trøbbel når jeg ser isbjørnen til "nordisk film" elns. labbe over skjermen.

Løsningen har for meg vært å spille DVD-ene på en annen spiller. Platene Danatxen ikke liker, går som regel helt greit i min Lumatron DVD/HD-opptaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...