Gå til innhold

Tidenes actionfilm - Hvilken fortjener rollen synes du?


Snorre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror vi bestemmer oss for at den objektive oppfatningen er Die Hard. Det finnes ingen actionfilmer som når den til tærne engang, McClane er den eneste actionhelten med karisma.

 

Lethal Weapon, og T2 er minst like høye. T2 vil jeg nesten si overgår DH med en par cm..

Commando må heller ikke glemmes, hehe.

Endret av Dagon
Lenke til kommentar
Så Natural Born Killers og må si det er nok en av de beste action filmene jeg har sett.

 

Begynner å bli en liten stund siden jeg så Natural Born Killers men jeg synes den ble litt for mye drama og lite action.

Det er ikke en film overfylt med eksplosjoner, fart, tøffe skytescener og spenning synes jeg.

 

Die Hard derimot, er fylt til randen med herlig action. Definitivt den beste action filmen synes jeg.

Lenke til kommentar

Det triste her er at jeg ikke har et originalt forslag. Die Hard er fasiten, med The Matrix og Terminator 2 pa delt andreplass. Equilibrium er fantastisk underholdende, men hadde jeg lest en karing pa nett/i et filmblad og den endte pa topp, sa hadde jeg nok ledd. Die Hard er ikke bare fantastisk den dag i dag, den har ogsa pavirket enhver actionfilm som fulgte den. Jeg er ikke i tvil.

 

van Damme-filmene er bare stakkarslige i forhold, tidenes actionfilm ma ogsa vaere en god film. Det holder ikke a bare ha god action for a vaere tidenes actionfilm.

Lenke til kommentar
Terminator(både 1 og 2) er fantastiske filmer, men jeg vil ikke kategorisere de som rene actionfilmer. Litt for mange sci fi-elementer til å havne i samme sjanger som Die Hard.

 

T2 oser av action, og kan godt settes sammen med Die Hard synes jeg, men feks. Aliens derimot.

 

NBK blir ikke en actionfilm i tradisjonell betydning nei.

Endret av Dagon
Lenke til kommentar
Terminator(både 1 og 2) er fantastiske filmer, men jeg vil ikke kategorisere de som rene actionfilmer. Litt for mange sci fi-elementer til å havne i samme sjanger som Die Hard.

 

T2 oser av action, og kan godt settes sammen med Die Hard synes jeg, men feks. Aliens derimot.

 

Aliens oser av action. Etter den lavmælte sci-fi horror filmen Alien, tok 2'ern serien i en helt annen retning. Skuffende, men etter å ha tygd litt på det så er faktisk Aliens en god actionfilm.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har sett Aliens nå, men stakkarslig vil jeg ikke si den er.

Har quadrilogien med meg hjem i julen, så kanskje jeg skal se den snart.

 

Ang mitt forrige innlegg så klaget jeg ikke på actioninnholdet i Aliens, men mente bare at den blir mer scifi-action enn de to andre filmene jeg nevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...