panzeNOR Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 hei. Skal kjøpe meg et nytt hovedkort og skjermkort. På hovedkortet står det DDR3/DDR2, så jeg lurer da på om jeg kan sette inn DDR3-skjermkort? Hovedkortet: http://www.meeter.no/PartDetail.aspx?q=p:1587370;c:36123 Skjermkort: 8800GT 512Mb DDR3 takk på forhånd.
Drunken_Master Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Ja, det passer. Men det at det står at hovedkortet støtter DDR2 og DDR3 har ikke noe med skjermkortet å gjøre. Det betyr at du kan bruke DDR2 og DDR3 Minne (RAM) På hovedkortet. Fleste nyere skjermkort har DDR3 men det er minne på selve skjermkortet. Så trenger ikke å tenke på hva hovedkortet støtter av skjemkortminne. Det du må tenke på er om det er PCI-E eller AGP skjemkort. Du skal ha PCI-E som er raskest, skjermkortet skal være PCI-E.
panzeNOR Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Skrevet 21. desember 2007 Ja, det passer. Men det at det står at hovedkortet støtter DDR2 og DDR3 har ikke noe med skjermkortet å gjøre. Det betyr at du kan bruke DDR2 og DDR3 Minne (RAM) På hovedkortet. Fleste nyere skjermkort har DDR3 men det er minne på selve skjermkortet. Så trenger ikke å tenke på hva hovedkortet støtter av skjemkortminne. Det du må tenke på er om det er PCI-E eller AGP skjemkort. Du skal ha PCI-E som er raskest, skjermkortet skal være PCI-E. Tusen Takk,kompis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå