Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen - Starter ikke


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min Acer 5920G ser ut som den har litt problemer.. Det har seg slik at av og til vil det komme bluescreen ved oppstart, der jeg må avinstallere virusprogrammet for så å installere det igjen. Jeg gjør dette ved å gå inn i sikkerhetsmodus, da det ikke oppstår blue screen her.

 

Problemet nå er at jeg ikke kommer så langt. Det å starte PCen i sikkerhetsmodus kommer ikke lengre opp, så da lurte jeg på om det finnes en snarvei knapp eller noe ved oppstart eller evt. i BIOS for å kunne starte i sikkerhetsmodus? Jeg har kikket litt rundt i BIOS og fant ikke noen enkel måte på det. Det finnes og en knapp for å kunne starte setupen som gjør at jeg kan formatere dataen, en som jeg ikke vet.

 

Tross for alt dette her så tenker jeg det er ustabilitet i Vista. Men burde jeg gjerne levere inn dataen? Tingen er jo at jeg trenger den imorgen så det er ganske typisk det hendte nå. Så raske tips hadde vært flott.

 

Mvh weirdo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde dette. Men fortsatt ikke noen forskjell om jeg startet i sikkerhetsmodus denne gangen. Jeg prøver på "System Recovery Options" uten hell.. Her når jeg trykker Startup Repair så får jeg at jeg ikke kan få fikset det. Trykker jeg på System Restore kommer denne feilmeldingen:

To perform an offline System Restore, you must specify which Windows installation you would like to restore.

 

For example, if the installation located in "C:\Windows" should be restored, enter the following command:

 

rstrui.exe /OFFLINE:C:\Windows

 

Jeg har da prøvd dette i "Command prompt", også uten hell..

 

Trykker jeg på "Windows Complete PC Restore" så får jeg feilmelding:

 

An internal error occured. The following information might help you resolve the error:

 

The file or directory is not a reparse point. (0x80071126)

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Takk og lov for disse nye løsningene for formatering! Bare trykk en knapp ved oppstart istedefor cd..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...