Gå til innhold

Ny PC til gaming, maks 5000


Anbefalte innlegg

Hei!

 

En venn av meg skal ha seg ny PC nå før jul, eller det skal være en julegave så å si, så det haster.

 

Jeg er ikke helt oppdatert innenfor budsjettklasse - PCer om dagen, så kunne trengt hjelp med hva som gir mest for pengene. Hva som lønner seg av AMD/Intel eller Nvidia/ATI i denne prisklassen.

Har sett på Radeon HD 3870, men det er mye som er utsolgt, og PCen skal helst kjøpes fra en av nettbutikkene i Sandefjord (komplett, Sandefjord, mpx, xd +).

Budjsettet er på maks 5000,- og det er kun maskinen som trengs, han har alt annet nødvendig utstyr.

 

Håper på noen raske svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå i det minste opp på en 5600+, ellers vil vel ikke CPU helt yte rettferdighet for skjermkortet.

 

Edit: Kunne også vært en fordel med et litt mer fremtidsrettet HK, feks MSI K9A2.

Du holder deg fortsatt under 5000kr med alt dette.

Endret av s13
Lenke til kommentar
Er ikke akkurat noen gamer, men her er i alle fall et bidrag til omkring 5k.

1

 

Fungerer til å spille spill, men ikke på High. Spørs om den klarer Crysis i det hele tatt, men vill kanskje annta på low.

 

Den PCen der drar Crysis fint på medium...

Jeg har dårligere skjermkort(8500GT) og jeg drar det på medium i 1280x1024 oppløsning ;)

 

Men man kan fint skaffe en gamer PC til 5k,

Jeg hadde valgt ett 8800GT skjermkort, men det kan kanskje bli litt vanskelig å skaffe før jul:P

Lenke til kommentar
Er ikke akkurat noen gamer, men her er i alle fall et bidrag til omkring 5k.

1

 

Fungerer til å spille spill, men ikke på High. Spørs om den klarer Crysis i det hele tatt, men vill kanskje annta på low.

 

Den PCen der drar Crysis fint på medium...

Jeg har dårligere skjermkort(8500GT) og jeg drar det på medium i 1280x1024 oppløsning ;)

 

Men man kan fint skaffe en gamer PC til 5k,

Jeg hadde valgt ett 8800GT skjermkort, men det kan kanskje bli litt vanskelig å skaffe før jul:P

 

 

med 5fps da eller?

Lenke til kommentar
Er ikke akkurat noen gamer, men her er i alle fall et bidrag til omkring 5k.

1

 

Fungerer til å spille spill, men ikke på High. Spørs om den klarer Crysis i det hele tatt, men vill kanskje annta på low.

 

Den PCen der drar Crysis fint på medium...

Jeg har dårligere skjermkort(8500GT) og jeg drar det på medium i 1280x1024 oppløsning ;)

 

Men man kan fint skaffe en gamer PC til 5k,

Jeg hadde valgt ett 8800GT skjermkort, men det kan kanskje bli litt vanskelig å skaffe før jul:P

 

 

med 5fps da eller?

Ja det er det jeg vill frem til. Selv om du sier medium med den og den oppløsninga så er det ikke bare det som teller.

 

Er så mange faktorer som spiller inn.

Lenke til kommentar

Harddisk: Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM

Hovedkort: Gigabyte GA-M56S-S3 nForce 560 AM2

RAM: Kingston 2 GB 667MHz PC5300 DDR2

Skjermkort: EVGA GeForce 8800GTS 320MB GDDR3

Prosessor: AMD Athlon 64 X2 5000+ 2,6 Ghz BOXED

Strømforsyning: OCZ StealthXStream strømforsyning 600W

Kabinett: Cooler Master Centurion 534, Sort

DVD-brenner: Samsung DVD brenner SH-S203B

_____

SUM: 5345,-

 

Dette er det vi kom frem til. Ser det greit ut? :)

 

Alt kjøpes fra Netshop.no, fordi vi bor i Tønsberg og kan derfor hente på Netshop i Sandefjord. Med andre ord får vi varene fortere!

 

Håper på noen raske svar, for jeg er nødt til å bestille så fort som overhode mulig!

Endret av Martin.F
Lenke til kommentar

Takker for raskt svar. ;) Poenget er at de ikke har så mye på lager, og jeg skulle gjerne hatt dette før jul. Så, det jeg har satt opp er på lager, og da kan jeg hente det i Sandefjord 2 timer etter bestilling. Capiche? :)

 

Jeg skal ringe inn i morgen å høre om de har 3850 eller 3870 på lager, men hvis ikke de har det blir jeg nok nødt til å gå for 8800 GTS.

 

Angående ram; tror en av disse vil vært et bedre alternativ?

 

Kingston: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=48435

OCZ: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=37502

Mushkin: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=54599

Endret av Martin.F
Lenke til kommentar

Denne var vrien, særskilt siden du må hente den skal du rekke jul. Men det går å få en bra gamer for kr 5000,- Selv hos komplett/netshop. Men kompromisser må inngås.

 

CPU: Amd 5000+ Netshop.

Amd x2 - 5000+ black edition kr 975,- Netshop.

Antec Sonata III, Svart Pianolakk

m 500w psu kr kr 945,-

 

Totalt hos Netshop : kr 1 920,-

 

Resten hos komplett (pga hovedkort, gadd jeg ikke å sjekke resten hos flere)

MSI K9A2 CF-F, AMD 790X, DDR2, ATX, Socket-AM2+,

 

Hk er siste brikksett fra amd med støtte for phenom og crossfire

 

PowerColor Radeon HD 3850 256MB GDDR3

 

Beste skjermkort i sin prisklasse, og med mulightet for cf i sammarbeid med det hk som vises til.

 

 

Samsung 250 gb hd

2 gb minne

DVD brenner

 

Totalt hos komplett kr 3 067,-

 

Totalt kr 4 987,-

 

Med amd overdirve , black edition yter 5000 + meget bra, omtrent som en 6000 +, mulighet for oppgradering til crosfire og mulighter for phenom når den engang blir bra.

 

Bøygen er at du skal rekke dette før jul og dermed regner jeg at du må handle lokalt, hadde vært mulig å skvise inn 3870,- med å bestille fra forskjellige leverandører.

 

Dette er i alle fall det beste jeg kan se for den prisen. Utrulig mye en får for penga nå til dags :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...