shadowano Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 Hei Jeg har følgende kode for å flytte en valgt item fra en listbox til en annen: int num = listModule.Items.Count; for (int i = num-1; i >= 0; i--) { if (listModule.Items[i].Selected) { ListItem item = listModule.Items[i]; selectedModule.Items.Add(item); listModule.Items.Remove(item); } } SortListBox(selectedModule); Hvis jeg markerer alle elementene så er det bare noen få som flyttes over. Når jeg debugger er mange av elementene sin selected property false.... Noen som vet hvor feilen kan ligge?
Manfred Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 Hvorfor kan du ikke bare kjøre en foreach(ListItem li in listbox.SelectedItems) ?
j000rn Skrevet 17. desember 2007 Skrevet 17. desember 2007 Hvorfor kan du ikke bare kjøre en foreach(ListItem li in listbox.SelectedItems) ? Fordi man ikke kan fjerne elementer i listen inni loop'n når man bruker foreach. Vil få en exception...
dahwan Skrevet 15. mars 2008 Skrevet 15. mars 2008 (endret) Ser ut som om når du sletter et item midt i loopen så kødder du med rekkefølgen på items. Når du sletter et item vil det bli ett item færre i listen, og ett item vil bli hoppet over. Er det itemet selected, så får du det ikke med. Det er min teori, men jeg får ikke testet den Det får du gjøre. Dessuten trodde ikke jeg at ASP 6.0 aksepterte snarveger som ++, -- +=, -=osv. Endret 15. mars 2008 av dahwan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå